با هدف بازیافت و جلوگیری از فرسایش خاک انجام شد:

بازیافت خاک ، ۱۲۰ کیلومتر آبرسانی قطره ای و کاشت گیاهان پوششی در دامنه های شیب دار

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۲:۳۲:۵۵
کد خبر: ۹۹۱۹۴۳
بازیافت خاک ، ۱۲۰ کیلومتر آبرسانی قطره ای و کاشت گیاهان پوششی در دامنه های شیب دار
شهردار منطقه 11 تهران به مناسبت روز زمین از تولید 15 تن خاک گیاهی، اجرای 120 کیلومتر آبرسانی قطره ای و کاشت گیاهان پوششی در دامنه های شیب دار که در سال 99 انجام خواهد شد؛ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نصراله آبادیان با بیان این که سال گذشته تن خاک گیاهی با بازیافت خاک تولید شده است؛ گفت: مهم ترین اقدام برای حفظ زمین، حفاظت از خاک است که از سوی اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست در حال انجام است و امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده این میزان به 15 تن خواهد رسید.

آبادیان افزود: خاک های گیاهی با استفاده از ضایعات فضای سبز همراه با برگ های درختان و چیپس    سرشاخه های هرس شده داخل گودالی سیلو مانند انباشته و تخمیر می شود که با این روش تبدیل به گیاهخاک شده و از آن برای مصارف گل کاری و درختکاری استفاده می شود.

شهردار منطقه 11 همچنین حذف آبیاری سنتی گیاهان با تانکر و تجهیز فضای سبز سطح منطقه به سیستم آبرسانی قطره ای را از دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شست و شوی و فرسایش خاک عنوان کرد که سال گذشته 40 کیلومتر انجام و امسال نیز 80 کیلومتر دیگر نیز مجهز به سیستم آبرسانی قطره ای خواهند شد که این اقدام حذف تانکر آب ، جذب مناسب آب توسط گیاه و جلوگیری از آسیب به ریشه درختان  را در پی خواهد داشت.

او در ادامه گفت: کاشت گیاهان پوششی با هدف حفظ خاک در دامنه های شیب دار از جمله حاشیه پل جوادیه و حاشیه خط راه آهن تهران نیز در حال انجام است و در نظر داریم 2500 متر مربع از حاشیه خط راه آهن تهران را با گیاهان زیبا و مقاوم چون ژونی پروس ، سرو خزنده ، خر زهره ، پیراکانتا ، پامپاس گراس و ... گل کاری و درخت کاری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز