فرماندار شهریار در پیامی به مناسبت روز معلم:

نقش اساسی معلمان در ترویج اخلاق مداری و تبیین علم و آگاهی

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۶:۰۶
کد خبر: ۹۹۶۵۵۷
نقش اساسی معلمان در ترویج اخلاق مداری و تبیین علم و آگاهی
مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار به مناسبت گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم، ضمن تبریک این روز به تمامی اساتید، معلمان و فرهنگیان کشور، رشد و تعالی کشور را در گرو توجه به مقام و جایگاه ارزشمند معلم دانست و بر نقش ویژه و اساسی معلمان در ترویج اخلاق مداری و کردار صحیح و تبیین علم و آگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار در بخشی از پیام خود به مناسبت گرامیداشت شهادت استاد مطهری و فرا رسیدن روز معلم، با بیان اینکه مهم ترین موضوع برای هر کشور چشم انداز و آینده درخشان آن می باشد که توسط جوانان و نوجوانان ساخته خواهد شد گفت: بار گران تربیت و آموزش آینده سازان این مرز و بوم بر دستان پرمهر و ارزشمند معلمان و اساتید می باشد و که توجه به مقام و جایگاه قشر فرهخته معلم رشد و تعالی کشور را بدنبال خواهد داشت.

 

بنا بر این گزارش؛ متن پیام مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار به مناسبت شهادت استاد مطهری و هفته معلم به شرح ذیل است:

به نام خدا

آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین بستر برای رشد و توسعه پایدار در هر کشور، نقشی مهم را در اعتلا و آگاهی بخشی درست در جوامع امروزی ایفا میکند که معلمان به عنوان راهنمایان این عرصه ی حیاتی بار سنگین تعلیم و تربیت استعدادهای درونی و نهفته آینده سازان این مرز و بوم و پاینبدی و تعهد آنها به آرمان ها و باورهای دینی و انسانی را بدوش میکشند که مسئولیتی بس بسیار خطیر است.

بدون شک معلمان اصلی ترین و تاثیرگذار ترین نقش را در شکل گیری شخصیت و تبیین و ترویج اخلاق مداری، درستکاری همزمان با علم و آگاهی بخشی و همچنین ایجاد و گسترش روحیه کار و تلاش برای دستیابی به موفقیت و سعادت پایدار را در بین آینده سازان این مرز و بوم را عهده دار هستند که خود در راستای تقویت سطح امید در جامعه می باشد.

شهید مرتضی مطهری در طول حیاتش همواره با تدبر در معنای انسانیت و ابعاد مختلف روحی بشر، با شیوه ای عاقلانه و عالمانه و با روحیه ای برگرفته از انبیاء الهی، تلاش های خود در جهت تعلیم و تربیت را عبادت می دانست و افرادی شایسته را به جامعه تقدیم نمود.

ارزش مقام و کار معلم، همین بس که انسان ساز است و مورد توجه بسیار خداوند متعال و انبیاء و اولیای الهی قرار دارد زیراکه معلم زمینه ساز رشد و بروز ویژگی های مثبت درونی دانش آموزان و آینده سازان شده و آنها را به سمت مسیر درست و تعالی سوق می دهد و چه بسا به درجات بالای معنوی رهنمود شود.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، صمیمانه روز معلم را به تمامی معلمان و اساتید و فرهنگیان عالم، عزیز و ارزشمند ایران اسلامی بویژه فرهنگیان و معلمان درستکار، شریف و فرهیخته شهرستان شهریار تبریک گفته و برایشان موفقیت، سربلندی و عزتمندی را در تمامی مراحل کاری و زندگی از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

طاهری

فرماندار شهرستان شهریار

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز