آماده باش رباط کریم در برابر موج هجوم ملخ ها / سم پاشی ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان رباط کریم

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۱:۳۵:۳۸
کد خبر: ۹۹۹۴۸۵
آماده باش رباط کریم در برابر موج هجوم ملخ ها / سم پاشی ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان رباط کریم
سرپرست فرمانداری شهرستان رباط کریم گفت: مبارزه با ملخ‌ ها در مناطقی از فرودگاه امام خمینی (ره)، اراضی شهرهای رباط کریم و پرند در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ منصور سالکی در خصوص هجوم ملخ ها به شهرستان بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر هجوم ملخ ها به مراتع شهرستان گزارش نشده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رباط کریم در ادامه، با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم حوادث ناخوشایند هجوم ملخ ها به شهرستان در سال گذشته دوباره در اذهان تداعی شود، افزود: از دو ماه پیش، دیده بانی زمان هجوم ملخ ها در شهرستان آغاز شده و از 10 روز گذشته برای پیشگیری از ورود ملخ ها با همکاری حوزه جهاد کشاورزی و شهرداری ها، به صورت روزانه و مستمر از ساعت 7 صبح تا 15 عصر، تمامی مراتع و بیابان های حوالی فرودگاه امام خمینی (ره)، شهرهای رباط کریم و پرند درحال سم پاشی هستند.

سالکی با بیان این که کارشناسان و دست ‌اندرکاران ادارات متبوع با تجهیز، فعالیت پی در پی و آمادگی ۱۰۰ درصدی در حال پایش، رصد و مراقبت از هجوم ملخ‌ها هستند، ادامه داد: طی هشدار سازمان فائو در خصوص هشدار مهاجرت ملخ ها، تمهیدات لازم انجام و سم مورد نیاز برای مبارزه اولیه با ملخ صحرایی در سطح شهرستان فراهم شد و تاکنون 500 هکتار از مراتع اطراف شهرستان آفت کشی شده است.

وی به اشاره به این که سم پاشی ها ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به این که از حیث تامین سم دغدغه ای نداریم، تا اواسط تیرماه سم پاشی ها به صورت مداوم ادامه خواهد داشت و تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد که از سد بحران ناخواسته دیگری عبور کنیم.

 

نظر شما