ورزشکاران و مربیان با تجربه ای در کشور داریم؛

ممقانی: هدف ما شناساندن انقلاب و کشورمان بود

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۹:۲۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۶۱۱
ممقانی: هدف ما شناساندن انقلاب و کشورمان بود
پیشکسوت بسکتبال با ویلچر گفت: بسکتبال با ویلچر ایران تیم خوبی دارد، اما به فعالیت بیشتری برای حضور موفق در میادین بین المللی نیاز دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباس ممقانی را بسیاری از اهالی بسکتبال با ویلچر می شناسند. ورزشکار پرتلاشی که از اولین های این رشته بود؛ نخستین اعزام های خارجی را تجربه کرد و هم اکنون ورزشکارانی چون پیمان میزان و حسنعلی کعب امیر را به تیم زیر ۲۳ سال معرفی کرده است.

پیشکسوت بسکتبال باویلچر ایران درباره فعالیتش در آن سال ها اظهار داشت: جزو اولین کسانی هستم که بسکتبال باویلچر را در ایران آغاز کردم و در سال ۶۰ هم اولین تیم اعزامی ملی به خارج از کشور بودیم.

وی افزود: از زمانیکه با تیم ملی خداحافظی کرده ام فعالیت آموزشی ام را ادامه داده و هم اکنون با مدرک مربیگری کار آموزشی انجام می دهم. من در یک مجموعه ورزشی به امر آموزش مشغول هستم و قراردادی هم ندارم و تنها به دلیل عشق به ورزش، مربیگری می کنم.

ممقانی در خصوص شاگردانی که به تیم زیر ۲۳ سال معرفی کرده است، اظهار داشت: پیمان میزان و حسنعلی کعب امیر از بازیکنان جوانم هستند که در تیم زیر ۲۳ سال عضویت دارند و اخیراً به مسابقات آسیا-اقیانوسیه اعزام شده و سهمیه بازیهای جهانی را به دست آورده و قهرمان هم شدند.

وی به نخستین تجربه مسابقه خارجی اش با تیم ملی بسکتبال با ویلچر اشاره کرد و گفت: از آنجایی که اولین تجربه تیمی مسابقات را کسب می کردیم به همراه بهروز برجسته به عنوان مربی تیم ملی به این مسابقات اعزام شدیم. هدفمان در آن روزها شناساندن انقلاب و کشورمان بود.

ممقانی همچنین معتقد است بسکتبال با ویلچر ایران تیم خوبی دارد، اما به فعالیت بیشتری برای حضور موفق در میادین بین المللی نیاز دارد.

وی همچنین درباره بازی های پارالمپیک گفت: در بازی های پارالمپیک اگر قرار است ورزشکاری انتخاب شود باید با وی کار شود. بازیکنان ما در ترکیه، اسپانیا و کشورهای دیگر بازی کرده و می درخشند.

ممقانی در پایان در خصوص شرایط و امکانات موجود گفت: به مرحله ای رسیده ایم که ویلچرسازهای خوبی داریم و ورزشکارانمان خوب کار می کنند می توانیم اطلاعات خوبی را کسب کنیم و به روز شویم. ورزشکاران و مربیان خوب و باتجربه ای هم داریم که به امکانات خوبی احتیاج دارند. این ورزشکاران به دلیل نداشتن حامی مالی نمی توانند وارد مسابقات لیگ شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز