کلید بسیاری از مشکلات کرمانشاه در دستان نمایندگان است

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۲:۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۱۳۳۷
کلید بسیاری از مشکلات کرمانشاه در دستان نمایندگان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه کلید بسیاری از دردهای استان در دستان نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، بر رفع مشکلات مردم تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی طرح هایی برای اجرا در سطح استان توسط سرمایه گذاران پیشنهاد می شود ولی متأسفانه به دلیل برنامه ریزی نداشتن توسط مسوولان عمده اعتبار این طرح ها برگشت خورده و در جای دیگری اجرایی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به استعداد کرمانشاه برای کشت برنج تصریح کرد: خوشبختانه در این استان زمین های کشاورزی، استعداد و بازدهی خوبی برای کشت برنج دارد، زیرا در گذشته هم این محصول در استان کشت می شد، با این روش هم می‌شود در آمدزایی خوبی برای کشاورزان به وجورد آورد و هم این که نیاز استان را به این محصول بسیار مهم برطرف ساخت.

آیت الله علما گفت: همانگونه که بارها گفته ام، استان کرمانشاه سرزمین بسیار ثروتمندی است، منابع و ذخایر استان منحصر به فرد است و ثروت های خدادادی بی نظیری دارد اما متأسفانه به دلیل عدم مدیریت درست، علمی و منطقی جزو استان های بسیار فقیر بوده و در خصوص آمار بیکاری جزو استان های اول جدول هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: مردم باید مطالبه گر باشند و مدام از این مسوول و آن مسوول مطالبه گری داشته باشند، شاید با این روش برخی مسوولان کم کار، حرکتی نمایند و استان کرمانشاه به جایگاه لایق و شایسته خود برسد.

نمایندگان استان در اصلی ترین کمیسیون ها حضور دارند

«عبدالرضا مصری» نماینده مردم کرمانشاه در ادامه این نشست در سخنانی گفت: برای نیل به اهداف کلان استان و رفع مشکلات مردم، نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در اصلی ترین کمیسیون های مجلس که مشکلات استان را می توان در آن جا بهتر پیگیری کرد، حضور دارند.

او افزود: اراده نمایندگان بر این قرار گرفته که با همه وجود مشکلات حوزه های انتخابیه خود را پیگیری کرده و در رفع آن بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید«جواد حسینی کیا» نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی نیز گفت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مجمع نمایندگان را به عنوان یاوران خود بداند و هر نقطه نظری در خصوص مسایل جاری استان هست که ضرورت دارد از تریبون مجلس به گوش مسوولین برسد، نمایندگان این آمادگی را دارند که انتقال دهنده این نقطه نظرات باشند.

حسینی کیا افزود: تلاش می کنیم که بتوانیم تمامی واحدهای نیمه تعطیل استان که بعضاً فقط با ۷۰ درصد بازدهی فعالیت دارند را کامل نماییم.

«علی رضایی» نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین نیز از آمادگی نمایندگان استان برای رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: اراده نمایندگان فعلی استان بر این قرار دارد که در رفع مشکلات مردم هماهنگ باشند.

«آرش لهونی» نماینده منطقه اورامانات هم از عزم جدی نمایندگان استان برای رفع تنگناها و مشکلات مردم خبر داد و افزود: یکی از اولویت های مجمع نمایندگان رسیدگی به معیشت مردم و رفع مشکلات آنان می باشد.

نماینده شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز گفت: دغدغه همه نمایندگان رسیدگی به معیشت مردم است، زیرا استان ما استان ثروتمندی است و نباید مردم در تنگنا باشند.

«شهریار حیدری» از طرح عظیم انتقال آب کرمانشاه به استان های ایلام و خوزستان خبر داد و افزود: این طرح عظیم ۴۳۰ کیلومتری آب شرب استان را به این ۲ استان منتقل می کند و متأسفانه آب مصرفی برای استان کرمانشاه کشاورزی محسوب شده حال آن که برای استان ایلام مصرفی و قابل شرب تعریف شده است.

نماینده دیگر شهر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که کرمانشاه قطب کشاورزی کشور است، گفت: این استان دارای ظرفیت های بی بدیلی در بخش کشاورزی و گلخانه ای می باشد، اما متأسفانه این سرمایه های عظیم خدادادی مغفول مانده و به درستی مدیریت نشده است.

«محمد رشیدی» با انتقاد از عدم جذب سرمایه توسط مسوولان استان افزود: توقع این است مدیران استان برای رفع این تنگناها همکاری همه جانبه ای با مجمع نمایندگان داشته باشند، تا با همدلی و اتحاد محیط مناسبی برای جذب سرمایه داران فراهم کنیم.

او از صادرات قاچاق دام از استان به عنوان معضل بزرگ یاد کرد و تأکید کرد: متأسفانه صادرات قاچاق دام به دامداری استان ضربه زده است، در خصوص جنگل ها و مراتع یکی از بهترین و غنی ترین سرمایه ها را در استان داریم اما به دلیل سوءمدیریت در آستانه نابودی می باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز