محدودیت‌های کرونایی و نارضایتی برخی اصناف در کرمانشاه/ مجوز واحد‌های متخلف لغو می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۱:۵۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۶۶۷۲
محدودیت‌های کرونایی و نارضایتی برخی اصناف در کرمانشاه/ مجوز واحد‌های متخلف لغو می‌شود
با توجه به شیوع گسترده کرونا در استان کرمانشاه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال شده که سبب نارضایتی اصناف مختلف شده است.

به گزارش برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا ادارات، اصناف و بازار 6 شهرستان پر خطر استان شامل شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، جوانرود، سرپل‌ذهاب، هرسین و پاوه تا روز دوشنبه 26 آبان است.

او افزود: ساعت کاری ادارات در بقیه شهرستان‌ها و شهر کرمانشاه نیز تا 26 آبان از ساعت هشت تا 12 است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین مشاغل غیرضروری (مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار) شهرستان کرمانشاه نیز تا 20 آذر به مدت یک ماه از ساعت 18 عصر به بعد تعطیل است.

رامین پهلوانی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه با توجه به دستور ستاد استانی کرونا هشت اکیپ برای نظارت بر اصناف تشکیل شده است اظهار داشت: این تیم‌ها در هشت منطقه شهرداری وارد عمل می‌شوند و بر ضرورت تعطیلی اصناف که از ساعت 18 عصر به بعد تعیین شده نظارت می‌کنند.

او عنوان کرد: اصناف گروه یک که خدمات‌رسان محسوب می‌شوند کاملا فعال هستند و گروه دو تا ساعت 18 فعالیت می‌کنند و گروه سه و چهار همچون آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی تا مدت یکماه تعطیل خواهند بود.

پهلوانی بیان کرد: تیم‌های نظارتی شامل تعزیرات، اتاق اصناف، سازمان صمت، اجراییات و خدمات شهرداری، پلیس امداد و پلیس اماکن هستند.

اوافزود: در صورت مشاهده تخلف برای بار نخست تذکر لسانی، بار دوم جرائم سنگین و بار سوم مجوز کسب لغو می‌شود.

رضا دوستی دبیر قرارگاه مقابله با کرونای شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد کرونا ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از ساعت 18 به بعد فعالیت ندارند.

او عنوان کرد: این تعطیلی شامل آژانس‌های تاکسی تلفنی، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها می‌شود.

دوستی گفت: تیم‌های مشترکی با پلیس راهور برای ضمانت اجرایی این طرح و نظارت بر آن ایجاد شده که براساس دستور مقام قضایی چنانچه در این زمینه تخلف و تخطی صورت گیرد برخورد و جریمه خواهند شد.

او بیان کرد: محدودیت‌ها عمومی است و شهروندان باید به گونه‌ای مدیریت کنند که برای رفت‌وآمد آن‌ها مشکلی ایجاد نشود اما دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان چنانچه نیازمند سرویس حمل و نقل باشند با مکاتبه با تاکسی‌رانی این مشکل رفع می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز