۹۳ درصد ادارات چهارمحال و بختیاری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۰:۵۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۵۰۵۷
۹۳ درصد ادارات چهارمحال و بختیاری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بازدیدهای مشترکی که با مرکز بهداشت استان از ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان به عمل آمد، ۹۳ درصد این دستگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را رعایت می‌کنند.

به گزارش برنا؛ شهاب قائدی، مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان کمتر بود اما به تدریج بر طبق نمودارهای موجود از ۶۹ درصد رعایت پروتکل‌ها به ۸۰ درصد و در روزهای اخیر به ۹۳ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: طی این بازدیدها ۵۹ تذکر به دستگاه‌هایی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بودند داده شد اما تاکنون مدیری به این علت به تخلفات اداری معرفی نشده است.

قائدی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان را از مهمترین دغدغه‌های این حوزه برشمرد و گفت: با وجود تذکرات زیاد به بانک‌ها در خصوص جمع‌آوری استامپ اثرانگشت اما هنوز تعدادی از بانک‌ها این پروتکل را رعایت نکرده‌اند.

مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری به مصادیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و نهادهای عمومی استان اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده کارمندان و مراجع‌کنندگان از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده، دورکاری و مراقبت از اقشار آسیب‌پذیر و برگزاری جلسات به صورت مجاری و از طریق ویدئوکنفرانس از جمله این شاخص‌ها به شمار می‌رود.

قائدی با اشاره به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شد تا با تصمیم ستاد کرونا در تاریخ ۱۰ اسفند برگزاری هرگونه همایش، جشنواره، نمایشگاه و جلسات شلوغ در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به مدت ۲ هفته ممنوع شود.

او تصریح کرد: این تصمیم به تمامی مدیران عضو شورای اداری استان به شیوه‌های مختلف از جمله ارسال پیامک اطلاع‌رسانی شده است به همین دلیل هیچ نهادی حق برگزاری تجمعات را ندارد.

قائدی خاطرنشان کرد: همچنین طبق تصمیم ستاد کرونا مدت زمان برگزاری جلسات درونی ادارات نباید بیشتر یک ساعت باشد، توزیع پذیرایی در جلسات ممنوع است و فاصله اجتماعی در حدود ۲ متر باشد.

مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری، شلوغ مطب‌های پزشکی را از مهمترین شکایات مردم نسبت به بی‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: از آنجا که منشی‌ها در مدیریت زمان و نوبت‌دهی به بیماران درست عمل نمی‌کردند، ازدحام در مطب‌ها شکل می‌گرفت که در بازدید بازرسان تذکرات لازم داده شد اما با این وجود همچنان برخی مطب‌ها بی‌توجه  هستند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سه مورد مبتلای به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در این استان شناسایی شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز