یادداشت؛

استفاده از ظرفیت شهرداری با تاکید بر فقرزدایی

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۲۱:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۳۸۴۵
استفاده از ظرفیت شهرداری با تاکید بر فقرزدایی
فائزه دولتی_ کاندیدای ششمین دوره شورای شهر تهران

جامعه ی ایرانی در سالهای اخیر دستخوش تحولات شگرفی گشته است. تغییرات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی خانواده ها را از ساختار سنتی خود تا حد زیادی جدا ساخته و برای هر یک از اعضای آن نقشی متفاوت قایل شده است. زنان در این میان شاهد بیشترین تغییرات در وظایف و نقش های خود بوده اند. روی آوردن به کسب درآمد برای تامین معاش خانواده یا افزایش سطح تحصیلات زنان را با فضای جدید در بیرون از حصارهای خانه و خانواده آشنا ساخته است. 

با گذر از معایب و مزایای این تغییرات باید واقعیت موجود را پذیرفته و حتی معایب آن را به فرصتی برای رشد و پیشرفت در جامعه ی بحران زده این دوران تبدیل نمود.

 ارتباطات گسترده اجتماعی، استقلال اقتصادی و فکری، پوشش و حتی سلیقه ی زنان همگی نشان گر یک تغییر عمده در نگرش  و رفتار زنان علی الخصوص در کلان شهرها است. شهرداری ها می بایست در شرایطی که این تغییرات به سرعت در حال گسترش  است از طریق امکانات و ابزارهای خود نه در مسیر کتمان واقعیت بلکه برای انتقال نمادهای مثبت و فرصت آفرین این تغییرات اجتماعی استفاده کنند.  

متاسفانه سال هاست شاهد رشد پدیده ای به نام فقر زنانه خصوصا در میان زنان سرپرست خانوار هستیم و برای رفع بخشی از این بحران باید امکانات شهری را با اولویت فقر زدایی و با در نظر گرفتن آسیب های جدی فقر زنانه به زنان سرپرست خانوار اختصاص داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز