آیین پهلوانی در ابن بابویه؛

جشن عیدغدیر با حضور مدیران ورزشی و شهری تهران برگزار شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۱۹:۲۶:۳۵
کد خبر: ۸۸۷۲۶۲
جشن عیدغدیر با حضور مدیران ورزشی و شهری تهران برگزار شد
جشن بزرگ عیدغدیر با صدای زنگ زورخانه و نوای پهلوانی در "ابن بابویه" تهران، طنین انداز شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، جشن بزرگ عید غدیر به همراه مراسم آیین پهلوانی با حضور مدیران شهری و متولیان ورزش همگانی پایتخت برمزار "جهان پهلوان تختی" برگزارشد. 

این مراسم در امتداد برنامه هایی بود که به همین مناسبت از روز دوشنبه 28 مرداد ماه به طور هماهنگ در 22 بوستان واقع در 22 منطقه شهری تهران برگزار شده بود. 

آیین پهلوانی در"ابن بابویه" اما روز سه شنبه ، به منظور بزرگداشت این عید مسعود و به منظور تکریم سنّت های پهلوانی به میزبانی منطقه 20 شهرداری تهران و با حضور "مجید رباطی" سرپرست سازمان ورزش شهرداری پایتخت، "افشار"شهردار منطقه 20، "جوهری" رییس فدراسیون پهلوانی و ورزش های زورخانه ای و برخی چهره ها و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد. 

پهلوانان در مکتبخانه عشق علی(علیه السلام) 

در ابتدای این مراسم، افشار، ضمن بزرگداشت این روز فرخنده و تجلیل مقام ولایت، از تختی به عنوان شخصیتی بزرگ یاد کرد که گوهر وجود خود را در دریای ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام، شستشو داده و قطره ای از دریای معرفت مولای متقیان را درک کرده بود. 

شهردار منطقه 20 گفت: معرفت امیرالمومنین علی السلام در رفتار جهان پهلوان تختی، عینیت یافته بود. گواه این ادعا، رفتار، منش و روش تختی در حادثه ی زلزله ی بویین زهرا بود که همواره الگوی تربیتی و اخلاقی بزرگی برای همه ی ورزشکاران و البته عامه مردم بوده و هست. 

وی در ادامه به حضور پهلوانان در برهه های مختلف تاریخی در کشورمان و نقش موثر این قشر در ساختن هنجارهای اجتماعی و جلوگیری از کج روی ها اشاره کرد و افزود: اگر چه اهلبیت پیامبر الگوهای کامل و مسلّم شیعه و در بُعدی کلان تر، همه ی جامعه انسانی با هر طریقت و مذهبی به شمار می روند، اما حضورپهلوانان و انسان های فرهیخته که به معرفت آن نفوس مطهر رسیده اند، می تواند راه ما برای رسیدن به آن ذوات مقدس را کوتاهتر کند. 

در ادامه ی این مراسم، علاوه بر هنرنمایی گروه سرود"مرصاد"، باستانی کاران با نوای مرشد و زنگ زورخانه ، به انجام حرکات ورزشی پرداختند. 

در این مراسم فرخنده، "محجوب" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نیز "خلیل آبادی" عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به همراه معاونین ورزش سازمان و شهرداری منطقه 20، حضور یافتند. 

آیین پهلوانی و جشن عیدبزرگ غدیر، ساعت 10 تا 12 امروز سه شنبه 29 مردادماه جاری برمزار مرحوم جهان پهلوان تختی واقع در ابن بابویه منطقه 20 شهرداری تهران برگزار شد. 

تهران با ورزش؛ به استقبال عید غدیر خم رفت 

شهروندان تهرانی ، شب عید غدیر خم با صدای زنگ پهلوانی و نوای مرشد به استقبال عید ولایت رفتند. 

بر این اساس، 22 بوستان در 22 منطقه تهران برگزیده شدند و ضرب آهنگ ورزش پهلوانی با حرکات ورزشی ساده در هم آمیخته شد تا پیام سلامت، شادی و پویایی را مخابره کنند. 

در این برنامه ها، اجرای برنامه های گروهی باستانی کاران زورخانه های تهران در معرض دید شهروندان قرار گرفت و بدین ترتیب با احیای آیین های پهلوانی گامی دیگر در راستای ترویج اخلاق در ورزش برداشته شد. 

برنامه های یاد شده به طور همزمان از ساعت 19 تا 21 در 22 بوستان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز