راه اندازی سامانه ثبت آنلاین درخواست بیمه بیکاری

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۲:۵۲:۴۶
کد خبر: ۹۸۴۰۵۴
راه اندازی سامانه ثبت آنلاین درخواست بیمه بیکاری
سامانه ثبت آنلاین درخواست بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری برنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از راه اندازی سامانه آنلاین ثبت درخواست بیمه بیکاری برای جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به ادارات کل استانی و مراکز کاریابی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه کار و تولید استان خبر داد.

سید حفیظ الله فاضلی گفت: سامانه آنلاین ثبت درخواست بیمه بیکاری برای جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان بیمه بیکاری به ادارات کل استانی و مراکز کاریابی و رعایت سلامت و بهداشت متقاضیان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی و در استان اجرایی شد.

وی افزود: متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کرده و به صورت الکترونیکی آن را پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای این سامانه، گفت: روزآمدی، تسریع در بررسی درخواست‌ها، مراجعه نکردن حضوری متقاضی در ادارات و کاهش هزینه اقتصادی، ثبت درخواست متقاضی از طریق تکمیل فرم ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از شهروندان خواست با استفاده از خدمات الکترونیک در ادارات در منزل خود مانده و به قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند

نظر شما