روان‌سازی ترافیک کرمانشاه با افتتاح فاز نخست تقاطع غیر همسطح «شهید سلیمانی»

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۳:۳۳:۵۰
کد خبر: ۹۸۸۳۳۳
روان‌سازی ترافیک کرمانشاه با افتتاح فاز نخست تقاطع غیر همسطح «شهید سلیمانی»
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح سپهبد شهید قاسم سلیمانی از روان‌سازی کریدورهای شرقی غربی شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محسن ارجمندی گفت: در محیط‌های شهری به دلیل محدودیت‌های فضای کارگاهی و ضرورت‌های ترافیکی، عملیات اجرایی تقاطع‌های غیر همسطح به صورت فازبندی پیش می‌رود تا علاوه بر ایجاد محیط کارگاهی ایمن برای فازهای بعدی، حد‌اکثر استفاده از فازهای تکمیل شده به عمل آید.

وی ادامه داد: در تقاطع غیر همسطح سپهبد شهید قاسم سلیمانی به منظور حفظ جریان ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور و ایجاد محیط کارگاهی مناسب و ایمن برای تکمیل مسیر زیرگذر شمالی-جنوبی و رمپ‌های جهتی روگذر حرکت‌های گردشی و استفاده حد‌اکثری از فاز تکمیل شده شرقی-غربی، عملیات اجرایی این تقاطع به صورت فازبندی پیش رفت.

معا‌ون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تشریح کرد: با توجه به برنامه نصب قطعات پیش ساخته رمپ‌های جهتی روگذر و تکمیل فاز نخست این پروژه و لزوم اجرای برنامه‌های انحراف مسیر فاز نخست شامل  مسیر هم سطح شرقی-غربی و دور برگردان‌های آن در روز نیمه شعبان با حضور استاندار، فرماندار و شهردار کرمانشاه افتتاح شد.

وی افزود: پس از افتتاح فاز نخست تقاطع سپهبد قاسم سلیمانی به طور طبیعی سرعت تردد در این مسیر با توجه به تغییر ماهیت ترافیک برون شهری به درون شهری نیاز به آرام‌سازی ترافیک بود که این امر با نصب سرعت‌گیر و تابلو‌های مورد نیاز صورت گرفت تا در نواحی تداخل مسیر‌های مستقیم با مسیر‌های گردش به راست مشکل ایجاد نشود که این موضوع نیازمند اعمال قانون قاطعانه پلیس راهور در برخورد با رانندگان متخلف و تخلفات ترافیکی بخصوص در مسیرهای راست‌گرد است.

ارجمندی در پایان، گفت: ایجاد مسیرهای جایگزین انحرافی و دور برگردان‌ها در تقاطع سپهبد قاسم سلیمانی ممکن بود سبب سردرگمی و سختی تردد رانندگان شود که با نصب تابلوهای راهنمای مسیر در طرفین و اصلاح زمانبندی تقاطع مقابل ترمینال شهید کاویانی این موضوع نیز مرتفع شد.

نظر شما