کارشناسان بین المللی کلاس بندی اسکی معلولین:

ایران امکانات خوبی برای ورزش معلولین دارد/ ورزشکاران معلول ایرانی می توانند در اسکی موفق باشند

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۰:۰۶:۲۴
کد خبر: ۵۰۱۹۶۷
ایران امکانات خوبی برای ورزش معلولین دارد/ ورزشکاران معلول ایرانی می توانند در اسکی موفق باشند
ساندرا تیتولر و کاترینا ایوروپی، دو پزشک کلاس بند از یونان و هلند هستند که با سفر به ایران در اولین دوره رقابت های بین المللی اسکی، کلاس بندی ورزشکاران را بر عهده گرفته اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ساندرا تیتولر در خصوص این مسابقات گفت: ایران در حال حاضر امکانات بسیار خوبی برای ورزش اسکی جانبازان و معلولین دارد که می تواند ورزشکاران حرفه ای را بسازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اسکی بازان ایران در حرکت و سرعت دچار مشکل هستند که با تمرینات زیاد پیشرفت می کنند و می توانند از حریفان مدعی این رشته در مسابقات چین باشند.

تیتولر افزود: پارالمپیک زمستانی سطح بسیار بالایی دارد و در این رقابت ها سرعت مهمترین عامل موفقیت است که هنوز ورزشکاران ایرانی در این زمینه دچار مشکل هستند و نیاز به فعالیت های بیشتری دارند.

کارشناس بین المللی کلاسبندی پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این رشته در سطح جهانی افزایش یابد می توان مانند پارالمپیک تابستانی شاهد حضور بیشتر ورزشکاران باشیم.

کاترینا ایوروپی، دیگر پزشک کلاس بند این مسابقات خاطر نشا کرد: امکانات پیست اسکی در حدی است که باید به دنیا معرفی کرد تا ایران بتواند باز هم میزبان مسابقات جهانی باشد.

وی گفت: من کمیته ملی پارالمپیک را تحسین می کنم که این فرصت را برای ورزشکاران جانبازان و معلولین مهیا کرده است.

ایوروپی افزود: زمانی که به یونان برگردم از موقعیت پیست های ایران و استقبال ورزشکاران تعریف می کنم چرا که من را بسیار متعجب کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اسکی بازان ایران در شیب دچار مشکل هستند اما می توانند در آینده با اراده ای که دارند از حریفان قوی برای دیگر کشورها باشند.

کارشناس کلاسبندی پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: رشته آلپاین قدیمی است و تنوع بیشتری دارد و ما به دنبال این هستیم که ماده های اسنوبرد را هم افزایش دهیم و ورزشکاران ایران هم می توانند در هر دو رشته موفق باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز