استاندار چهارمحال و بختیاری:

طرح های پژوهشی سمن ها در حوزه جوانان مورد حمایت جدی است

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۱:۴۵:۲۹
کد خبر: ۷۹۵۳۰۲
طرح های پژوهشی سمن ها در حوزه جوانان  مورد حمایت جدی است
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش پژوهش در جامعه گفت: طرح های پژوهشی سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اقبال عباسی در ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اعضای سازمان های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری طرح های اجرایی خود در رابطه با رفع معضلات توسعه ای حوزه جوانان را تهیه و تدوین کنند.

وی تاکید کرد: اعتبار لازم برای طرح های علمی و کارشناسی در این حوزه تامین و به سمن ها پرداخت می شود.

استاندار، اولویت بندی مشکلات حوزه جوانان در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در این حوزه جلوگیری از موازی کاری و ارائه راهکارهای رفع مشکلات موجود ضرورت دارد.

وی در ادامه یادآور شد: عوامل مختلف مرتبط با واقعه طلاق در چهارمحال و بختیاری شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی علمی و عملی صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های 9 گانه استان باید در این زمینه عزم جدی داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 200 خانه ورزش روستایی در استان بهره برداری شده است.

حمید کریمی تصریح کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران 40 خانه ورزش روستایی دیگر در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: هم اینک برای طرح های خوداشتغالی جوانان چهارمحال و بختیاری 30 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است که متاسفانه به علت نبود اطلاع رسانی کافی ، در این خصوص هنوز این مبلغ جذب نشده است.

در این نشست تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری و تعدادی جوان استان در خصوص مشکلات، معضلات، پتانسیل ها، مزیت ها و نقاط قوت حوزه جوانان در این استان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

براساس نتیجه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 از مجموع 947 هزار و 763 نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری 246 هزار و 921 نفر برابر 26 درصد جمعیت جوان 15 تا 29 ساله هستند.

چهارمحال و بختیاری هم اینک 1.2 جمعیت جوان کشور را در خود جای داده است.

چهارمحال و بختیاری دارای 155سازمان مردم نهاد جوانان است.

سازمانهای مردم نهاد یا سمن (NGO) تشکلهای غیرانتفاعی غیر دولتی هستند که در حوزه های مختلف اجتماعی فعالیت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز