استاندار البرز:

بخش عمده‌ای از نیازهای کشور با اقتصادی شدن پژوهش‌ها پاسخ داده می‌شود

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۸:۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۲۲۳۶
بخش عمده‌ای از نیازهای کشور با اقتصادی شدن پژوهش‌ها پاسخ داده می‌شود
استاندار البرز گفت: باید با توجه به اقتصادی شدن پژوهش‌ها، با عرضه نتایج آن‌ها جامعه متوجه شود بخش عمده ای از نیازهای آن با همین پژوهش‌ها تحقیقات و فناوری‌های نوین پاسخ داده می‌شود.

به گزارش گروه علمی فناوری برنا، سید حمید طهایی استاندار البرز با اشاره به رشد مثبت تولید فناوری در کشور عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های موفقی در سطح ملی همچون پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، نیازمند تبلیغات گسترده‌تری است تا جوانان، صاحبان صنعت و فناوران با دستاوردهای ملی کشور آشنا شوند.

وی با بیان این‌که دستاوردهای مثبت علمی، پژوهشی و فناوری، نشان‌دهنده توانمندی جوانان کشور است گفت: جوانان ما استعدادهای زیادی دارند و در صورت فراهم سازی بهتر ‌امکانات،‌ همچون افزایش منابع مالی پژوهشی و حمایت‌های فناوری برای فعالیت می‌توانند اقدامات خوبی انجام دهند و می‌توانند به رشد و توسعه علمی کشور کمک کنند.

استاندار البرز افزود: از طرف دیگر باید ضمن توجه به اقتصادی شدن پژوهش‌ها، با عرضه نتایج آن‌ها جامعه متوجه شود بخش عمده ای از نیازهای آن با همین پژوهش‌ها تحقیقات و فناوری‌های نوین پاسخ داده می‌شود.

طهایی با اشاره به ضرورت ارتباط صنعتی‌ها با فناوران کشور گفت: اگر این ارتباط و اتصال برقرار شود، خود می‌تواند برای گسترش فعالیت‌های بیش‌تر زمینه‌ساز باشد.

وی با بیان به این که واحدهای تولیدی زیادی هستند که شاید مشکلات زیادی داشته باشند، اما مسوول واحد تولیدی به علت عدم آشنایی با فناوری، نمی‌داند با استفاده از ماشین‌آلات با فناوری‌های روز می توانند بسیاری از مشکلات خود را رفع کنند، افزود: بایست متولیان امر همچون وزارت جهاد کشاورزی و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی، صاحبان واحدهای تولیدی را به نمایشگاه‌هایی همچون علم تا عمل بیاورد تا با آشنایی با چنین فناوری‌هایی احساس نیاز کنند.

استاندار البرز با مثبت ارزیابی کردن بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه ها برای رشد صنعت و بهبود بهره‌وری عنوان کرد: باید نهادهای متولی مانند معدن صنعت، تجارت با دانشگاه تفاهم‌نامه‌ای امضا کنند که پژوهشگاه یا دانشگاه در بخش‌های زیرمجموعه فعالیت دستگاه‌ها عارضه یابی کند و فکر می‌کنم این امر به حل بسیاری از مشکلات کمک می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز