رییس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری:

رکورد برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکند در ایران شکسته می‌شود

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۱۱:۰۳:۵۵
کد خبر: ۲۷۲۳۲۳
رکورد برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکند در ایران شکسته می‌شود
هزاوه با اشاره به برگزاری چند استارتاپ ویکند در اسفند ماه امسال گفت: با این اقدام رکورد برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکند در ایران شکسته می‌شود.

به گزارش گروه علمی فناوری برنا، سید علی هزاوه، رییس مرکز شتابدهی نوآوری درباره وضعیت موجود استارتاپ ویکندهای ایران بیان کرد: در تاریخ 20 الی 22 اسفندماه امسال، 6 رویداد به صورت همزمان در کشور برگزار می‌شود. در این میان 5 رویداد در تهران و در دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه تهران، علم و صنعت، صنعتی امیرکبیر و شهیدبهشتی و یک رویداد در دانشگاه آزاد واحد شوشتر برگزار خواهد شد.

وی از این رویداد به عنوان یک رکوردشکنی در حوزه استارتاپ ویکندها در ایران نام برد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در مرکز شتابدهی نوآوری تعریف کردیم برنامه «صد در صد» است. قرار است در آن 100 رویداد کارافرینی در طول 3 سال برگزار شود. با توجه به این که به طور میانگین 100 نفر در هر رویداد شرکت دارند، به این ترتیب در طول این سه سال 10 هزار نفر مهارت های کارافرینی را در یک فضای پویا و عملیاتی آموزش دیده و تمرین می‌کنند.

هزاوه تصریح کرد: در سال 93 که نخستین سال شروع این برنامه بوده، تاکنون 21 رویداد استارتاپ ویکند برگزار شده و طبق برنامه ریزی انجام شده، تا پایان سال این عدد به 27 رویداد خواهد رسید. البته این رویداد در سال‌های گذشته نیز در کشور برگزار می‌شد. اما با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این رویدادها به لحاظ کیفی و کمی رشد چشمگیری پیدا کرده است.

رییس مرکز شتابدهی نوآوری توضیح داد: استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی ترویجی است که در سه روز متوالی در پایان هفته برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این رویداد طی 54 ساعت چگونگی تبدیل یک ایده به مدل کسب و کار را در قالب کار تیمی و با مشورت مربیانی که تجربیات موفق کارافرینی داشته‌اند آموزش دیده و تمرین می‌کنند. البته تجربه نشان داده است که بعضاً از درون این رویداد آموزشی، طرح‌ها و تیم های خوبی که قابلیت تبدیل به یک کسب و کار پایدار را دارند نیز به وجود می‌آید.

وی در رابطه با سطح کیفی استارتاپ ویکندهای کشور عنوان کرد: تمامی این رویدادها که از طریق مرکز شتابدهی نوآوری برگزار می‌شوند، مورد تأیید استارتاپ ویکند جهانی هستند و با توجه به تعداد شرکت کنندگان در رویدادهایی که تاکنون برگزار شده، استقبال بسیار خوبی توسط نخبگان کشور از این رویدادها شده است.

هزاوه همچنین خاطر نشان کرد: پیش از این معظلی وجود داشت که این‌گونه تیم‌ها چگونه می‌توانند بعد از رویداد، کسب و کار خود را ایجاد و توسعه دهند؟ به راین اساس در مرکز شتابدهی نوآوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از طریق پارک فناوری پردیس مکانیزم‌هایی ایجاد شده است که بتوان از طریق آنها، تیم های کارافرین مستعدی که طرح های خوبی نیز دارند را حمایت کرده و رشد و توسعه آنها را شتاب دهیم.

وی ادامه داد: یکی از این مکانیزم‌ها، شتابدهنده های نوآوری می‌باشند که تیم‌هایی که وارد این شتابدهنده ها می‌شوند در دوره های کوتاه 6 تا 9 ماهه در یک فضای پویا مستقر شده و از طریق برنامه های آموزشی فشرده با حضور مربیان با تجربه، کسب و کار خود را ایجاد و توسعه آن را شتاب می‌دهند. تاکنون دو شتابدهنده با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری فعالیت‌های خود را آغاز نموده‌اند و تیم‌ها در آنها مستقر هستند.

رییس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعلام کرد: شرکت‌هایی که با موفقیت از این شتابدهنده ها خارج می‌شوند، می‌توانند در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی عضو و مستقر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز