مشاور وزیر آموزش و پرورش:

شیوه دعوت دانش‌آموزان به نماز متناسب با سن آن‌ها باشد

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۲۷۲۳۳۱
شیوه دعوت دانش‌آموزان به نماز متناسب با سن آن‌ها باشد
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور توسعه قرآنی وتوسعه فرهنگ، اقامه نماز و عترت گفت: دانش‌آموزان روحیات مختلفی دارند از این رو باید مربیان و مبلغان باید با استفاده از شیوه‌های مختلف و متناسب با سنین آن‌ها نسبت به دعوت نماز اقدام کنند.
به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، حجت‌‌الاسلام سید جواد بهشتی در همایش امور تربیتی و دینی با محوریت نماز که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با تأکید بر اهمیت امور تربیتی و دینی دانش‌آموزان اظهار کرد: انجام فریضه مهم نماز از جمله همین امور تربیتی است که باید خانواده‌ها و معلمان و مربیان با اهتمام بیشتری در این خصوص تلاش کنند.

وی تبیین آموزه‌های قرآنی برای دانش‌آموزان در مدارس را ضروری عنوان کرد و افزود: از آنجایی که دانش‌آموزان به ویژه قشر نوجوان و جوان آینده‌سازان جامعه و کشور محسوب می‌شوند باید با مطالب دینی و قرآنی آشنا شوند تا بتوانند آینده‌‌ کشور را بر همین مبنا استوار سازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور توسعه قرآنی وتوسعه فرهنگ، اقامه نماز و عترت بیان کرد: اهمیت تبیین امور تربیتی و آموزه‌های قرآنی بسیار حائز اهمیت است چراکه در بسیاری از آیات قرآن کریم به جایگاه ویژه آن اشاره و تأکید شده است و لازم است مبلغان و مربیان حداقل چند درصدی از این آیات را حفظ باشند.

وی ادامه داد: هر گروه سنی از دانش‌آموزان روحیاتی متفاوت از یکدیگر دارند از همین رو لازم است مربیان و والدین شیوه‌های دعوت به نماز و امور دینی را متناسب با سن آن‌ها و با روش‌های مختلف از جمله قصه‌گویی، حکایت، حدیث و حتی و فیلم اجرا کنند.

بهشتی اضافه کرد: دعوت به نماز دانش‌آموزان نباید اجباری باشد به طوری که فرزند به کلی از مسئله نماز و مسائل دینی بیزار شود؛ بنابراین لازم است مربیان و پدر و مادرها با به کار بردن شیوه‌های تشویقی در راستای این امر مهم اقدام کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: البته در این بین باید گفت کسی که فردی را دعوت به کاری می‌کند در درجه نخست باید خود، عامل به آن کار باشد تا تأثیر مطلوبی بر روی شخص مقابل بگذارد در غیر این صورت هدف محقق نخواهد شد.

وی کرد: با توجه به اینکه دعوت دانش‌آموزان به امور دینی و درک آن به مراتب نسبت به سنین بالا سخت‌تر است مبلغان باید با صبر و شکیبایی این امور را به دانش‌آموزان منتقل کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز