کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان برگزار شد

۱۳۹۳/۱۲/۱۹ - ۱۴:۴۲:۴۱
کد خبر: ۲۷۲۵۳۷
کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان برگزار شد
یک دوره کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد استان گیلان با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان گیلان برگزارشد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، کارشناس امور اجتماعی نهادهای مدنی در کارگاه آموزشی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد گیلان در این شهر با اشاره به مشکلات سمن‌ها اظهار کرد: مسایل درون سازمانی مانند کمبود منابع مالی، عدم توانایی ارتباطات سازمانی، فقدان مهارت‌های اجتماعی و ... از مشکلات است.

شاپور کریمی، مشکلات برون سازمانی را سختی‌های ثبت موسسات، عدم پذیرش دستگاه‌های اجرایی در واگذاری امور به موسسات مردم‌نهاد و وجود نگاه امنیتی به آنها عنوان کرد.

کارشناس امور اجتماعی و نهادهای مدنی گفت: بهره‌مندی از نفرات موسسات مردم نهاد، تسهیل در مراحل اخذ مجوز،حذف قوانین سخت و بهره‌مندی از تجارب دیگر کشورها راه‌های کمک به موسسات مردم نهاد است و نهادهای مردمی به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم هستند.

وی سمن‌ها را کمک دولت در ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی به دولت‌ها دانست و تصریح کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید و رویکرد توسعه کمی و کیفی و صدور بخشنامه‌هایی در برطرف شدن موانع، به‌زودی شاهد شکوفایی در این زمینه خواهیم بود.

کریمی بهترین شیوه برای ثبت موسسات را پیگیری از طرف فرمانداری‌های شهرستان‌ها بیان کرد و افزود: استانداری‌، بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان مرجع صدور مجوز این نهادها با توجه به نوع فعالیت آنها هستند.

کریمی یکی از ویژگی‌های سمن‌ها را خودگردان و خودکفا بودن آنها بیان کرد و متذکر شد: موسسات باید با ارائه راهکارهای اجرایی به دستگاه‌ها از آنها جذب مشارکت کرده و خود را به دولت و مردم ثابت کنند.

این کارگاه آموزشی با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در آمفی تئاتر مهمانسرای المپیک مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزارشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز