رئیس کارگروه آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد:

سازمان مردم نهاد، نمی تواند بدون درآمد سرپا باشد

۱۳۹۳/۱۲/۱۹ - ۱۴:۵۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۲۵۴۰
سازمان مردم نهاد، نمی تواند بدون درآمد سرپا باشد
رئیس کارگروه آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد گفت: یک سازمان مردمی نمی تواند، بدون درآمد روی پای خودش بایستد.

به گزارش خبرنگار برنا، دکتر شاهسون در همایش توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد استان تهران افزود:«درآمد به منزله نگه داشتن سازمان، برای اهدافی که دارد، است. ما باید جایگاه خودمان را تعریف کنیم. مردمی که علاقمند به کمک به ما هستند، چون نمی‌خواهند به فرد به صورت جدا کمک کنند،به سمت سازمان های مردم نهاد کشانده می شوند و به سازمان کمک می کنند.

وی افزود:مهمترین قسمتی که سازمان را بالا می برد، بخش تخصصی کمک‌هاست. ما هدف را طوری طراحی می کنیم و به قدری شفاف سازی انجام می‌دهیم که بعدها بتوانیم پاسخگو باشیم.

شاهسون ادامه داد:عضو پذیری در این سازمان ها به منزله هیاتی عمل کردن نیست. هیاتی عمل کردن در بعضی از مواقع مثلا در روستاها خوب جواب می دهد ولی وقتی می خواهیم فراگیر عمل کنیم، نیاز به یک سازمان داریم. اعضا و داوطلبان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند ولی اگر بخواهیم آنها را استخدام کنیم، بودجه لازم است. با این وجود اگر ارزش‌ها مشخص باشد داوطلب ها بهتر با ما همکاری می کنند.

رئیس کارگروه آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد با اشاره به اهمیت حضور داوطلبان در بخش‌های مختلف سازمان‌های مردم نهاد گفت:اعضایی که به صورت داوطلب وارد سازمان می شوند، برای ما حائز اهمیت هستند و ارزش دارند. ما باید طوری رفتار کنیم که این اعضا را حفظ کنیم. تمام زیرساخت‌های یک نهاد غیردولتی بر اساس یک همکاری پیش می آید. اگر در سازمان خوب عمل نکنیم کمک مالی به دردمان نمی خورد چون برنامه ریزی دقیق نداریم.

 

 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز