معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

تحقق مددکاری اجتماعی درون هلال احمر انسجام و پویایی کارکنان را به همراه دارد

۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۱۰:۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۷۲۷۳۰
تحقق مددکاری اجتماعی درون هلال احمر انسجام و پویایی کارکنان را به همراه دارد
مددکاری اجتماعی زمانی میسر است که از درون سازمان و میان کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر آغاز شود تا بتواند انسجام و پویایی جمعیت را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، ظاهر رستمی در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های مطلوب سازمان داوطلبان در گسترش مشارکت عموم مردم در کارهای عام المنفعه افزود: توجه به توسعه خدمات اجتماعی مشارکت های اجتماعی را ارتقا می دهد؛ علاوه بر این اعتماد اجتماعی مسئولیت را که  منجر به گسترش امنیت اجتماعی در سطح جامعه می شود به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر دارای سرمایه های انسانی ارزشمند از جمله  کارکنان ،  اعضای جوان، داوطلب و امدادگر که می تواند با برنامه ریزی صحیح و هدفدار اجتماعی پویا و منسجم را در راه تحقق اهداف هلال احمر تربیت کند.

رستمی افزود: فراگیری مهارت های اجتماعی برای مقابله با بحران ها باید ابتدا از درون سازمان و میان کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر باشد تا بتواند موثر عمل کند، زمانی یک مددکار و پرسنل هلال احمر می تواند مطلوب عمل کند که دغدغه و مشکل نداشته باشد، پس ابتدا باید مددکاری از درون جمعیت صورت گیرد.

وی رسیدگی به مشکلات کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر و ایجاد بستر مناسب برای ازدواج اعضای جوان را از اولویت های فرهنگی و اجتماعی هلا ل احمر عنوان کرد.

در ادامه حسن عبودی مزروعی با تاکید بر اینکه مددکاران اجتماعی در سلامت افراد جامعه نقشی اساسی ایفا می کنند، گفت: امیدواریم با آموزش مهارت های اجتماعی بتوانیم افرادی توانمند و علمی را برای مشارکت در فعالیت های بشر دوستانه هلال احمر آماده کنیم.

وی آشنایی با منابع اجتماعی و  داوطلبی، بهره گیری از مشارکت های مردمی و نیکوکاران، بررسی رویکردهای اجتماعی محور و نقش فعالیت های داوطلبانه در حمایت های اجتماعی و توانمندسازی خانواده های آسیب دیده و آسیب پذیر، تبیین اهداف و خط مشی سازمان داوطلبان  عنوان کرد.

دکتر علیرضا خصوصی ثانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در این مراسم با اشاره به نقش مهم مددکاران اجتماعی گفت: رسالت خطیر مددکاران حمایت از اقشار آسیب پذیر و ضعیف است که آرامش خاطر و امنیت اجتماعی را  برای داشتن جامعه ای سالم به همراه دارد .

وی افزود: از ابتدای تاریخ بشریت کمک به همنوع و افراد نیازمند وجود داشته و امروزه توسط سازمان هایی مردم نهاد همچون هلال احمر به صورت جدی و مهم دنبال می شود و امیدواریم با استمرار آموزش ها و علاقه مددکاران این امر مهم بیش تر از پیش محقق شود.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان مددکاری را از اساسی ترین اصول در اسلام عنوان کرد و افزود: حضرت علی (ع) بزرگترین مددکار یتیمان و نیازمندان بوده  همچنین در آموزه های دین مبین اسلام به صراحت به کمک به همنوع و نجات جان آسیب دیده گان اشاره شده است و این خود نمایانگر اهمیت مددکاری و دستگیری از افراد ضعیف است.

وی با تاکید بر تحقق  این امر مهم در جمعیت هلال احمر کارکنان و به خصوص اعضای جوان را به مطالعه و تحقیق بیشتر در روش زندگی  ائمه اطهار در کمک به نیازمندان سفارش کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز