فاز دوم ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) آغاز شد

۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۱۱:۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۷۵۶
فاز دوم ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) آغاز شد
فاز دوم ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف امروز طی مراسمی با حضور تولیت حرم مطهر علوی، رییس دیوان وقف شیعی عراق، جمعی از وزارء و علما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک در این باره اظهار داشت: باتوجه به پایان عملیات ساخت سازه صحن و بر اساس درخواست تولیت محترم حرم مطهر علوی، امروز مراسم اتمام ساخت سازه بتونی صحن حضرت زهرا(س) و آغاز مرحله دوم آن برگزار شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: اجرای این سازه بتونی از سال 91 آغاز شده و در آن 20 هزار تن آرماتور و 176هزار مترمکعب بتن مصرف شده و سطح قالب بندی انجام شده تاکنون 400 هزار مترمربع می باشد.

وی یادآور شد: در مرحله دوم این پروژه عظیم، عملیات نازک کاری شبستان داخلی شامل ساخت گنبدها و کتیبه ها، سنگ کاری کف، دیواره ها و ستون ها و آینه کاری انجام خواهد شد.

پلارک با اشاره به ظرفیت 100هزار نفری پذیرش زائر این صحن گفت: بخش زیارتی با زیربنای 109 هزار مترمربع و در سه طبقه شبستان و صحن روباز ساخته می شود تا میزبان 100 هزار نفر از زائرین باشد.

وی با بیان اینکه وسعت فضای غیر زیارتی عمومی بیش از 97 هزار مترمربع است گفت: اولین بخش این فضا شامل موزه با زیربنای 18هزارمتر مربع که در قسمت شمال غربی صحن قرار دارد و کتابخانه به وسعت 20 هزار مترمربع و مهمانسرا، پارکینگ اختصاصی و سرویسهای بهداشتی است.

خاطرنشان می شود هدف گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اجرای این طرح بزرگ 4 ساله بوده و مسئولین پروژه امیدوارند تا تیرماه سال 95 فضای زیارتی را آماده پذیرایی از زائران نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز