محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

پیش‌بینی مسافرت دریایی ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در نوروز ۹۴

۱۳۹۳/۱۲/۲۵ - ۱۱:۳۰:۳۱
کد خبر: ۲۷۲۸۰۵
پیش‌بینی مسافرت دریایی ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در نوروز ۹۴
سفرهای دریایی در نوروز ۹۴ شانزده درصد رشد نسبت به سال جاری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد سعیدنژاد در نشست خبری سفرهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز یکشنبه ۲۴ آبان با حضور معاونان حمل و نقلی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان برگزار شد با اشاره به افزایش تعداد سفرهای دریایی در سال‌های اخیر گفت: مسافرت دریایی یکی از گزینه‌های منتخب مردم در ایام نوروز شده و آمار و ارقام سال‌های اخیر این موضوع را تأیید می‌کند.

وی با بیان اینکه این سازمان سیاست خود را افزایش تجهیزات بندری و شناورهای مسافری و بهبود عملکرد آنها قرار داده است٬ افزود: در یکی دو سال گذشته چهره شناورهای مسافری تغییرات اساسی داشته و از نظر ایمنی دریایی نیز در شرایط مناسبی قرار دارند.

وی با اشاره به نبود هیچ سانحه دریایی در نوروز ۹۳ علی‌رغم افزایش میزان سفرها نسبت به سال‌های قبل ادامه داد: در بخش سفرهای دریایی به سه حوزه توجه جدی داریم که شامل ارتقای ایمنی آبراه‌ها و تردد شناورهای مسافری در آبراه‌های تعیین شده است و با توجه به اینکه این مسیرها با تجهیزات الکترونیکی پایش می‌شود اگر شناوری تغییر مسیر دهد سازمان بنادر به آن تذکر می‌دهد ضمن آنکه شرایط جوی هر روز پیش بینی شده و اگر این شرایط برای فعالیت شناورهای مسافری مساعد نباشد موقتا متوقف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نصب ۳۵ ایستگاه مخابراتی در آبراه‌ها برای ارسال پیام به شناورها و مراکز کنترل ترافیک دریایی در بنادر اظهار کرد: تلفن ۱۵۵۰ در سراسر کشور آماده پاسخگویی به مردم درباره وضعیت شناورها٬ آبراه‌ها و فعالیت یا توقف تردد در آنها است که مردم قبل از انجام سفرهای خود می‌توانند از طریق این شماره تلفن امکان سفر خود را بررسی کنند.

وی با اشاره به ارائه مشوق‌های مختلف به شناورداران برای تبدیل شناورهای سنتی مسافری به شناورهای مدرن با استفاده از تسهیلات و وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در حال حاضر تمام شناورهایی که در طول سال در سواحل فعالیت می‌کنند شناورهای نو و جدید هستند که از استانداردهای لازم و ایمنی بالا برخوردارند.

سعیدنژاد ادامه داد: ۷۵ شناور با ظرفیت ۶ هزار و ۷۵۵ صندلی مسافری برای ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که همگی متعلق به بخش خصوصی هستند این در حالی است که در نوروز امسال 65 دستگاه شناور خدمات مسافری به مردم ارائه دادند که نوروز ۹۴ شانزده درصد رشد نسبت به سال جاری خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ دستگاه لندیکرافت در نوروز ۹۴ و رشد ۳۵ درصدی فعالیت این نوع شناورها نسبت به نوروز ۹۳ تأکید کرد: ظرفیت شناورهای لندیکرافت ۱۷۵۰ دستگاه خودرو خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جابه‌جایی مسافران در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳ را ۷ میلیون و ۵۳ هزار نفر ذکر و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود برای نوروز سال جدید ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق شناورها در بنادر شمالی و جنوبی جابه جا شوند؛ البته در طول سال ۹۳ به غیر از ایام نوروز ۱۷ میلیون نفر مسافر دریایی جابه‌جا شدند.

وی اقدام دیگر سازمان بنادر و دریانوردی را ایجاد پایانه‌های مسافری در همه بنادر مهم کشور دانست و گفت: در این پایانه‌ها تجهیزات ایمنی امکانات رفاهی و سیستم اطلاع‌رسانی صوتی و تصویری ایجاد شده است ضمن اینکه برای ارتقای سطح ایمنی سفرهای دریایی جلیقه نجات رایگان در همه شناورها توزیع شده است.

سعیدنژاد از مردم خواست تا از شناورهای مجاز و مورد تأیید سازمان بنادر استفاده کنند چون استفاده از شناورهای غیرمجاز ممنوع بوده و از فعالیت آنها توسط گارد حفاظت سازمان بنادر و نیروی انتظامی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به گسترده تر شدن سفرهای راهیان‌نور دریایی نسبت به سال‌های گذشته افزود: سفرهای دریایی تفریحی نیز در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته به طوری‌که یک سوم تعداد سفرهای دریایی تفریحی و گردشگری است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تأمین منابع بخش عمده هزینه خرید شناور از طریق تسهیلات افزود: تلاش کردیم تا مردم از سواحل زیبای شمال و جنوب استفاده بیشتری کنند تا تعداد سفرهای دریایی افزایش یابد.

وی درباره قیمت بلیت سفرهای دریایی نیز گفت: این موضوع در حوزه فعالیت سازمان بنادر نیست و استانداری‌ها و مسئولان محلی درباره اش تصمیم‌گیری می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز