وزیر آموزش و پرورش در پیام نوروزی:

نوروز ایرانی نسان را به اعتدال، مهر، محبت و صلح و دوستی فرا می‌خواند

۱۳۹۳/۱۲/۲۵ - ۱۳:۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۷۲۸۳۱
فانی گفت: نوروز ایرانی در دنیای پر از خشونت و افراطی‌گری امروز انسان را به اعتدال، محبت و صلح و دوستی که از آموزه های اسلام و توصیه های پیامبر اکرم (ص) است،فرا می خواند.

فانی گفت: نوروز ایرانی در دنیای پر از خشونت و افراطی‌گری امروز انسان را به اعتدال، مهر، محبت و صلح و دوستی که از آموزه های اسلام و توصیه های پیامبر اکرم (ص) است،فرا می خواند.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، متن پیام دکتر علی اصغر فانی به شرح زیر است:

بار دیگر تقویم قصه هستی ورق خورد و بهار با تمام رمز و رموز و زیبایی هایش با ترنمی غمگنانه در فقدان گل یاس بوستانِ محمدی (ص) با قامتی خجسته و سبزپوش فرا رسید.

فصل دوستی با دست های گرم شقایق و پیوند با دلهای لایق در حالی فرا رسیده است که هر غنچه و شکوفه اش پیراهنی ازمعاد بر تن کرده و منادی بینندگان به حرکت و برکت و جوشش بیشتر است و چه زیبا گفته است پیامبر رحمت و مهربان که «اذا رأیتم الربیع فاکثروا ذکرالنشور»

جهان امروز در عطش تعامل و دستیابی به صلح و دوستی است. نوروز به عنوان یکی از عناصر فرهنگ ایرانی، کینه، نفرت و دشمنی را نفی و تعامل، مهر، دوستی و صلح را ارج نهاده و آن را پاس می دارد، نوروز ایرانی در دنیای پرازخشونت و افراطی گری امروز انسان را به اعتدال، مهر، محبت و صلح و دوستی که از آموزه های اسلام و توصیه های پیامبر اکرم (ص) است، فرا می خواند.

از خالق توانای زیبایی های بهار می خواهم به برکت جویبار زلال رحمتش ایمان ، امید و رویش را جایگزین تردید، نومیدی و سکون در دل های منتظران بهار کند.

رفتن زمستان و ورق خوردن برگ های تقویم و آمدن بهار به ما می گوید: امیدوارانه و با تدبیر فرصت الهام بخشی، عشق ورزی و خودباوری را به آینده سازان عرصه های تاریخی و اجتماعی کشورمان را غنیمت بشماریم.

آمدن بهار به ما می گوید: امیدی را که در دلشان زنده کرده ایم با چراغ تدبیر روشن نگه داریم و همه همت و تلاشمان این باشد تا عرصه تعلیم وتربیت را با جلوه های زیبایی از عقلانیت، اعتدال، پیشرفت آذین ببندیم.

اینجانب ضمن تبریک این عید سعید ایمان دارم با همت شما معلمان بیداردل و همراهی دانش آموزان عزیز و مسئولیت شناسی خانواده های محترم و در سایه ولایت و پرتو اندیشه های رئیس جمهور موج امید، تلاش، آگاهی، انگیزه و رشد و تعالی را در دل دانش آموزان عزیز زنده نگه می دارید و به آن ها خواهید آموخت تا با شناخت حقوق خود در پرتو چراغ دین و اخلاق و آزادگی گام بردارند.

هر روزتان نوروز/ نوروزتان پیروز

 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز