حاتمی:

یکی از پلاک های پروژه شاندیز وقفی است

۱۳۹۳/۱۲/۲۵ - ۱۵:۳۲:۰۳
کد خبر: ۲۷۲۸۵۷
یکی از پلاک های پروژه شاندیز وقفی است
نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از پلاک‌های پروژه شاندیز، وقفی است و وقتی موضوع را بررسی کردیم، متوجه شدیم سازمان منابع طبیعی مجوز داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حاتمی افزود: یکی از مالکیت‌های بزرگ در کشور بعد از انفاف، اوقاف است. در همین بحث پروژه شاندیز که اخیرا مطرح شده است، یکی از پلاک‌های ثبتی آنجا با یک پلاک وقفی ما تداخل دارد.

وی ادامه داد: از سال 90 تاکنون 3 سفر به این منطقه داشتیم و وقتی این پلاک را بررسی کردیم، دیدیم منابع طبیعی مجوز داده است؛ متأسفانه برخی افرادی که مجوز بهره‌برداری در یک منطقه را دریافت می‌کنند بر مالک حاکم می‌شوند. از این دست موارد در وزارت صنعت و معدن بسیار است به نوعی که امتیازی را برای بهره‌برداری به فردی می‌دهند و این امتیاز موجب کاهش اختیارات مالک می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در همین اطراف تهران مواردی را داشتیم که بهره‌بردار، حتی به ما اجازه ورود برای نقشه‌برداری را نداده است در حالی که فردی که مجوز بهره‌برداری می گیرد مالک نیست اما امروز بهره‌بردار بر مالک حاکم می‌شود.

حاتمی ادامه داد: بسیاری از این پرونده‌ها به نوعی به نهادهای قدرت وصل هستند و همان‌مقدار که به مسئله مبارزه با فساد اقتصادی اهمیت داده می‌شود باید در رابطه مبارزه با پدیده زمین‌خواری نیز همین اهمیت وجود داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز