رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مطرح کرد

استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم خرد

۱۳۹۳/۱۲/۲۶ - ۱۱:۴۰:۲۷
کد خبر: ۲۷۲۸۸۱
استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم خرد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در جرائم خشن تاکید ما بر برخورد قاطع است و در جرائم خرد تاکید بر ملایمت و استفاده از مجازات های جایگزین حبس است.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، آیین تکریم و معارفه دادستانهای شهرستان کنگاور و رئیس دادگستری شهرستان سنقر و کلیایی با حضور عدالت خواه رئیس کل دادگستری استان و مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این مراسم "محمدرضا عدالتخواه" رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مناصبی که در ایران اسلامی به افراد داده می شود جایگاهها را محلی برای خدمتگزاری دانست و خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی مناصب قداست دارند چون با واسطه از سوی مقام عظمای ولایت احراز می شوند و باید تلاش کنیم در این جایگاه به عنوان خدمتگزاری قانونمدار انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: ملاک و معیار عدالت اجرای قانون است و هر جا که قانون اجرا شود آنجا عدالت حاکم است و منصوبین قضایی در استان باید قانونمداری را در سرلوحه کارها قرار دهند.

عدالت خواه حفظ حرمت افراد را از دیگر موکدات دانست و گفت: آبروی افراد بسیار ارزشمند است تا جایی که گفته اند حرمت خانه خدا از آبروی مومن پایین تر است. بنابراین باید دقت شود که کسی را بدون دلیل احضار نکنیم و در مورد افراد با ادله کافی برخورد شود.

وی در ادامه گفت: هنر این نیست که در جامعه اسلامی افراد را زندانی کنیم بلکه مجازات و زندان برای اشرار، مفسدین، ملحدین و متجاوزین به حقوق مردم است.

وی گفت: در جرائم خشن تاکید ما بر برخورد قاطع است و در جرائم خرد تاکید به ملایمت و استفاده از مجازات های جایگزین حبس است. زندانی کردن افراد هنر نیست بلکه بازگرداندن مجرم به آغوش جامعه هنر است.

عدالت خواه در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی باید نقطه عطف موکد باشد برای محرومین و کسانی که زبان بیان حق و حقوق خود را ندارند و حقوق این افراد را به آنها بازگرداند.

بر اساس این گزارش یزدانی از دادستانی شهرستان کنگاور تودیع و به عنوان رئیس دادگستری شهرستان سنقر معارفه و تشکینی به عنوان دادستان شهرستان کنگاور منصوب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز