رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار:

دولت تدبیر و امید کام تلخ فرهنگیان را شیرین کند

۱۳۹۳/۱۲/۲۷ - ۱۰:۳۲:۰۵
کد خبر: ۲۷۲۹۸۴
دولت تدبیر و امید کام تلخ فرهنگیان را شیرین کند
اگر وضعیت فعلی آموزش و پرورش ادامه پیدا کند قطعا هر امیدی به پیشرفت و در این حوزه محکوم به فنا خواهد بود.

افسانه اقبال نیا در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات عدیده در بدنه وزارت  آموزش و پرورش در تحویل گرفتن این وزارتخانه مهم، قطعا کسی توقع معجزه از این وزارت خانه دولتی نخواهد داشت. به گفته مسئولان دولت یازدهم در حالی وزارت آموزش و پرورش را از دولت دهم تحویل گرفته است که این وزارتخانه دارای بدهی چهار هزار میلیاردی بوده است.

وی در ادامه افزود: عدم پرداخت مالیات معوقه معلمان یکی از مواردی است که در یک سال گذشته مورد اعتراض فرهنگیان بوده است و باعث بروز مشکلات برای قشر فرهنگی کشور شده است.

مدیر آموزشگاههای شهدای کارگر با اشاره به شرایط روزهای پایانی سال و نیاز معلمان برای تأمین معیشت و هزینه های مربوط به نوروز از مدیران اجرایی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید خواست تا با پیگیری جدی این معضل، کام تلخ فرهنگیان عزیز را شیرین کند.

 اقبال نیا گفت: اگر وضعیت فعلی آموزش و پرورش ادامه پیدا کند قطعا هر امیدی به پیشرفت و در این حوزه محکوم به فنا خواهد بود چرا که ما نتوانسته ایم سرمایه های اجتماعی کشور در این حوزه را حفظ نموده و تقویت نماییم.

رئیس اتحادیه سراسری معلمان مدارس آزاد در ادامه با اشاره به گرایش بسیاری از معلمان به برگزاری کلاس های خصوصی در جهت تأمین معاش خود اظهار داشت: این امر چند ضرر برای کشور و حوزه دانش و فرهنک ما خواهد داشت. اول اینکه بخش بزرگی از انرژی که معلم باید در کلاس و صرف کلیه دانش آموزانش نماید در کلاس های خصوصی سرمایه گذاری خواهد شد و در واقع انرژی معلم بین این دو حوزه به هدر خواهد رفت. دومین ضرر این پدیده به حوزه علم و دانش بالا رفتن بی عدالتی آموزشی در میان دانش اموزان است چرا که بسیاری از خانواده ها در شرایط اقتصادی جدید توان هزینه کردن برای این موضوع و گرفتن معلم خصوصی برای فرزندانشان نخواهند داشت و شکاف بین طبقات کم برخودار و طبقات بالای جامعه روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه مدیریت نشدن این حوزه و عدم نظارت بر معلمین خصوصی ضرر و زیان های مضاعفی را برای آموزش و پرورش به دنبال خواهد داشت.

 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز