فعالیت ۵۸۰۰ نیروی امدادی و عملیاتی در طرح های نوروزی

۱۳۹۳/۱۲/۲۷ - ۱۱:۲۷:۵۶
کد خبر: ۲۷۳۰۱۴
فعالیت ۵۸۰۰ نیروی امدادی و عملیاتی در طرح های نوروزی
معاون برنامه ریزی و آموزشهای تخصصی و همگانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ادامه دارد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، وی تعداد نیروهای به‌کار گرفته شده در این طرح را ۵ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در این طرح یک هزار و ۱۵۰ دستگاه آمبولانس، ۴۰۹ دستگاه خودرو کمک دار، ۲۰۹ دستگاه خودرو ویژه، ۱۲۵ دستگاه موتورسیکلت و یک هزار و ۳۰۱ دستگاه خودرو عملیاتی نیز مشارکت دارند.

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همچنین در ایام نوروز ۱۷ فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی ۲۰ روزه در استان های دارای اوج ترافیک مسافری مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته متانی شمار پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در نوروز ۹۴ نسبت به نوزوز ۹۳، ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی به اهمیت امداد و نجات هوایی در حوادث تاکید کرد و یادآور شد: رویکرد این جمعیت برای هر استان اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات است و در سال آینده سه فروند بالگرد به چرخه امداد و نجات هوایی افزوده خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه تمام کسانی که در طرح امداد و نجات نوروزی شرکت کرده اند در دوره های بازآموزی، آخرین آموزش های لازم را فرا گرفته اند، اذعان کرد: هماهنگی دستگاه های مسئول در بخش امداد و نجات، به‌ویژه اورژانس با این جمعیت ضروری است تا با همکاری و مشارکت بتوان کمبودها را جبران کرد.

وی در مورد تجهیز استان ها به تجهیزات امدادرسانی خاطرنشان کرد: سیاست جمعیت هلال احمر بر این است تا هر استانی، با توجه به نوع حادثه خیزی بودن به تجهیزات مورد نیاز مجهز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز