آمادگی نجاتگران متخصص جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای اجرای طرح نوروزی

۱۳۹۳/۱۲/۲۷ - ۱۱:۳۴:۴۵
کد خبر: ۲۷۳۰۱۹
آمادگی نجاتگران متخصص جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای اجرای طرح نوروزی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آمادگی نجاتگران متخصص جمعیت هلال احمر این استان برای امدادرسانی در طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، بهرام غیبی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: نجاتگران و پرسنل هلال احمر استان اردبیل در پایگاه های مختلف حضور داشته و به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از نجاتگران متخصص هلال احمر دوره های بازآموزی را برای اجرای طرح نوروزی سپری کردند، تشریح کرد: این دوره ها از یک ماه قبل آغاز شد تا در پایگاه های امداد و نجات ثابت، سیار و موقت به امدادرسانی بپردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به تعداد پایگاه ها و تجهیزات به کار گرفته شده هلال احمر استان اردبیل در طرح نوروزی تصریح کرد: هلال احمر استان با ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت، سیار و موقت، ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ خودروی ست نجات، ۱۰ ست نجات، ۲ قلاده سگ نجات یاب، یک دستگاه خودروی آرگو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت بیمارستانی در طرح نوروزی به هموطنان خدمات ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از امروز، اضافه کرد: این طرح با حضور تمامی دستگاه عضو کارگروه خدمات سفر از ظهر فردا آغاز خواهد شد.

تمامی پایگاه های امداد و نجات هلال احمر اردبیل برای اسکان و امدادرسانی برخوردارند.

غیبی با بیان اینکه تمامی پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر استان برای اسکان و امدادرسانی در برف و کولاک احتمالی از آمادگی لازم برخوردار هستند، یادآور شد: در تمامی پایگاه های هلال احمر اقلام زیستی و غذایی برای ۱۰۰ نفر شامل پتو، مواد غذایی و اسکان اولیه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین کار امور جوانان هلال احمر در طرح نوروزی، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران است، افزود: این طرح با شعار «بی گدار به جاده نزنیم، سلامت برانیم» در طرح نوروزی اجرا می شود که در این طرح، با استقرار چادرهایی در ورودی های شهر خدماتی به مسافران ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: در چادرهای هلال احمر مستقر در ورودی شهر، مهر، قبله نما، بادکنک، آبجوش رایگان، بادکنک، کلاه، تقویم و بروشور توزیع می شود و تست فشار خون و قند خون رایگان انجام شده و در کنار آن خیمه نماز هم برپا خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه در طرح ایمنی و سلامت ایجاد می شود، افزود: برای ارائه خدمات در طرح ایمنی و سلامت ۱۰ خیمه نماز، ۱۰ فضای دوستدار کودک، ۴ ایستگاه سلامت و ۳ پست سحاب ایجاد خواهد شد.

غیبی یادآور شد: در این طرح ۳۰۰ نفر از جوانان داوطلب هلال احمر مشارکت کرده و به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: علاوه بر پایگاه های بین شهری، تمامی مساجد، دهیاری ها، بخشداری ها و مکان های عمومی دولتی در مسیر مواصلاتی استان هم برای استفاده در مواقع ضروری آماده سازی شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اعلام اینکه در طول ۳ سال اخیر، ۳۲ دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل هلال احمر استان اضافه شده است، تصریح کرد: هم اکنون سن ناوگان ترابری هلال احمر استان اردبیل زیر ۷ سال است و تمامی خودروهای این نهاد امدادی از خودروهای روز دنیا و مجهز هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر چقدر نجاتگر خبره باشد باز هم بدون تجهیزات و امکانات مورد نیاز قادر به امدادرسانی نیست، اضافه کرد: یکی از کارهای مناسب انجام شده هلال احمر استان در این مورد خرید دستگاه های زنده یاب بیورادار است.

به گفته غیبی، تهران ۳ دستگاه زنده یاب بیورادار به استان اردبیل تعلق دارد و علاوه بر آن، با اعتبارات استانی هم ۵ دستگاه زنده یاب بیورادار برای هلال احمر استان خریداری شد و در شرایط فعلی ۸ دستگاه زنده یاب بیورادار در استان موجود است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به هزینه های لازم برای تشکیل تیم های غواصی گفت: خرید ست نجات غواصی برای هر فرد حدود ۶ میلیون تومان هزینه دارد و اگر بخواهیم یک تیم غواصی ۱۰ نفره تشکیل بدهیم حدود ۶۰ میلیون تومان تنها برای خرید ست غواصی مورد نیاز است.

وی ابراز کرد: حدود ۱۰ نفر غواص آموزش دیده دارای مدرک در هلال احمر استان اردبیل وجود دارد و ۵ نفر نیز دوره های آموزشی را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه امداد و نجات کوهستان هم وضعیتی شبیه تیم غواصی دارد، ادامه داد: در شهرستان های خلخال، اردبیل و مشکین شهر امداد و نجات کوهستان تشکیل شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در تمامی کشورهای دنیا نهادها و موسسات خیریه برای خود منابع اقتصادی پایدار تعریف می کنند، اذعان کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال ۹۵ با تعریف منابع اقتصادی مختلف به اندازه ۵۰ درصد بودجه دولتی، برای هلال احمر محل درآمدزایی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح فرشتگان رحمت در هلال احمر گفت: در این طرح هلال احمر حلقه اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان است.

به گفته غیبی، هلال احمر نه مددجو دارد نه اعتباری برای کمک به مردم دارد بلکه با استفاده از خیرین در این مورد فعالیت می کند و کمک های خیرین را به دست نیازمندان واقعی جامعه می رساند.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه عید نوروز حدود ۸۰۰ بسته غذایی در طرح فرشتگان رحمت به نیازمندان استان توزیع شده است.

 
 
 

 

 


 

     
     
     
     
   
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز