گشت و گذار در نگین غرب ایران

۱۳۹۴/۰۱/۰۲ - ۰۱:۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۴۰۵
گشت و گذار در نگین غرب ایران
استانی محصور در صخره های وحشی، کوه ها و تپه های استوار پوشیده از درختان سر به فلک کشیده و تنومند که ریشه هایشان در اعماق ماندن را نمی پسندند.تمام استان پر از سنگ، آب و انسان های میهمان پذیر.کردستان به لحاظ موقعیت طبیعی و اقلیمی، روان آب ها و رودخانه های متعدد، چشم اندازها و مناظر زیبایی دارد و علاوه بر این از پتانسیل های توریستی و تفرجگاهی قابل توجهی برخوردار است. شاید به همین دلیل است که بسیاری ازمسافران کردستان را برای گشت و گذار نوروزی انتخاب می کنند.

چطور برسیم؟

برای سفر به کردستان می توانید از طریق مسیرهای هوایی و زمینی اقدام کنید.اگراز آندسته افراد هستید که دوست دارند، زود برسند و از مسیر سفر لذت نمی برید، پیشنهاد ما این است که از هواپیما استفاده کنید اما اگر تمایل دارید، زمینی سفر کنید و از مناظر راه لذت ببرید، می توانید از اتوبوس یا ماشین استفاده کنید.

کجا بمانیم؟

استان کردستان 22مهمانپذیر،34هتل و 53واحدبین راهی دارد که برای هزاران گردشگر نوروزی آمده شده است.

کجا بگردیم؟

عمارت آصف (خانه کرد)، بازار سرپوشیده سنندج، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، عمارت وکیل، موزه حمام خان، پل تاریخی قشلاق، مجموعه تفریحی آبیدر، دریاچه سد قشلاق امامزاده پیرمحمد، هاجره خاتون، ساختمان کلیسا سنندج،قرآن نگل، دریاچه زریوار مریوان، روستای اورامان تخت، تپه باستانی زیویه سقز، قلعه قمچقای بیجار، منطقه حفاظت شده بیجار، روستای گردشگری نجنی، تفریحگاه طبیعی سورن بانه، چشمه آب معدنی باباگرگر قروه، غار باستانی کرفتو دیواندره، روستای دیدنی پالنگان کامیاران، کتیبه باستانی تنگی ور کامیاران، حمام حاج صلاح سقز، مسجد دومناره سقز، پل و روستای صلوات‌آباد بیجار، مسجد خسروآباد گروس، پل فرهادآباد قروه از اماکنی است که پیشنهاد می کنیم در طول سفرتان به کردستان سری به آنها بزنید.علاوه بر این ها کردستان طبیعت زیبایی دارد و اگر اهل طبیعت گردی هستید، می توانید حسابی لذت ببرید.

چی بخوریم؟

اگراهل غذاهای سنتی هستید، حتما شله‌ برنج‌ ، ساوار، گردول‌ ، ترخینه‌ ، شله‌گنیم‌ و دوخین‌ یا آش‌ گزنه‌ را امتحان کنید.علاوه بر این‌ها سنندج رستوران های زیادی دارد و اگر دوست ندارید، غذای محلی را امتحان کنید، اصلا نگران نباشید.شما در هتل‌های سنندج بهترین استیک ها و غذاهای ایرانی را می خورید.اگر هم اهل فست فود هستید می توانید در سطح شهر پیتزاهای خوشمزه ای پیدا کنید.

چی بخریم؟

شیرینی‌های خوشمزه،تخمه بوداده و تخته نرد سوغاتی های استان کردستان را تشکیل می دهند. مهمترین شیرینی سنندج شیرینی کنجد است. این نوع شیرینی در دو نوع شکری و گزانگبین  فروخته می شود.از سایر شیرینی های دیگر می توان به نان برنجی و  بادام سوخته و نوعی باسلوق اشاره کرد که معمولا مسافران به عنوان  سوغاتی می خرند.علاوه بر این نوعی شیرینی به نام کماج و نوعی حلوا سوهانی  از شیرینی های محلی شهرستان بیجار  است که می توانید در این شهر آن ها را پیدا کنید.اگر هم به شهرهای مرزی می روید یادتان باشد که حتما به بازارچه های این شهرها سربزنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز