بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور طی امروز و فردا

۱۳۹۴/۰۱/۰۲ - ۱۴:۰۲:۰۴
کد خبر: ۲۷۳۴۶۴
بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور طی امروز و فردا
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور طی امروز و فردا خبر داد و گفت: از سه شنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می شود و جوی آرام در کشور خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، فریبا گودرزی به تشریح وضعیت آب وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت وگفت: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، ارتفاعات دامنه های البرز، سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور بارندگی خواهیم داشت که بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهند بود.

وی افزود: از اواخر وقت امشب، از میزان بارش ها در غرب و شمال غرب کاسته شده و برای دوشنبه، بارش ها به مناطقی از جنوب، شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر محدود خواهد شد.

گودرزی با بیان این که امروز شدت بارش ها در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب فارس رخ می دهد، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود که در این مناطق آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها را داشته باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز در ارتفاعات شرقی و مرکزی رشته کوه های البرز بارش برف خواهیم داشت که باعث لغزندگی جاده های کوهستانی و اختلال تردد در این محورها می شود.

وی یادآور شد: برای فردا (دوشنبه) در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت اما از سه شنبه، با خروج این سامانه بارشی از کشور، در اغلب نقاط شاهد جوی آرام خواهیم بود.

گودرزی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات همراه بارش برف خواهد بود اما از فردا، ضمن کاهش دما در تهران، وزش باد شدید و محسوس رخ خواهد داد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران 18 درجه است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش یافته است. فردا نیز حدود سه درجه کاهش دما را خواهیم داشت اما از سه شنبه دمای تهران به حالت قبلی خود باز می گردد.

گودرزی در پایان یادآور شد: طی امروز و فردا آب ها خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهند بود.

نظر شما