سفر به سرزمین طلای سرخ

۱۳۹۴/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۴۹۱
سفر به سرزمین طلای سرخ
سفر به سرزمین طلای سرخ به دلیل داشتن طبیعت زیبا، واقع شدن در حاشیه کویر، معماری خاص و بناهای تاریخی طرفداران زیادی دارد.اگر تا به حال به قطب تولید زعفران ایران سفر نکرده اید،پیشنهاد ما این است که تعطیلات عید را از دست ندهید،خراسان جنوبی با مردمی مهمان نواز در انتظار شماست!

چطور برسیم؟

 

راه های زیادی برای رسیدن به خراسان جنوبی وجود دارد اما پیشنهاد ما این است که اگر از تهران به خراسان سفر می‌کنید، به سمت قم حرکت کنید.پس از گذشتن از کاشان، نایین، خور و بیابانک به طبس می رسید.طبس شهر زیبایی است و دیدنی های زیادی دارد اما اگر مصمم هستید به بیرجند سفر کنید از طبس به خوسف بروید و از آنجا به سمت بیرجند حرکت کنید. این مسیر مجموعا حدود 1050 کیلومتر مسافت دارد.

 کجا بمانیم؟

به هیچ وجه نگران اقامت تان نباشید،بیرجند هتل ها و مهمان پذیرهای زیادی دارد.

چی بخوریم؟

اگر اهل غذاهای محلی هستید، می توانید در خراسان رضوی دلی از عزا در بیاورید. کشک و قروت ، آش رشته بیرجندی ، اشکنه بنه، سابری و توگی غذاهای مخصوص خراسان است.علاوه بر این ها خراسانی ها شیرینی های معروفی دارند.اگر به خراسان می‌روید،  یادتان باشد که نان زنجبیلی، نان رو  ور کرده ،نان چرخی ،نان لوله، نان برنجی و نان پنجره ای این استان را امتحان کنید.اگر هم دوست ندارید، غذاهای محلی بخورید،در خراسان جنوبی می توانید انواع کباب ها و چلوها را پیدا کنید.

کجا بگردیم؟

خراسان جنوبی دیدنی های زیادی دارد.قلعه، ارگ بهارستان، ارگ کلاه فرنگی ( قاجار ) ، مدرسه شوکتیه ( دومین مدرسه تأسیس شده ایران پس از دارالفنون ) ، باغ عمارت های تاریخی(رحیم آباد،اکبریه ( قاجار ) ، شوکت آباد،امیرآباد، بهلگرد)، منطقه نمونه گردشگری بند دره ، بند تاریخی عمرشاه و مناظر زیبای رشته کوه باقران ، آبشار گیوک ، محدوده تاریخی چهار درخت با بیش از 30بناهای تاریخی،قاین ( سرزمین طلای سرخ ) ،سرایان ( شهر آب نبار ها )،فردوس ( سرزمین انارهای سرخ ) ،نهبندان ( شهر دیرینه پایدار ) و...تنها بخشی از دیدنی های استان خراسان رضوی است.

چی بخریم؟

صنایع دستی خراسان معروف است.اگر می خواهید سوغاتی برای دوستان و آشنایان بخرید،پیشنهاد ما این است که آثاری از فرش بافی، جاجیم بافی، نمد، گلیم بافی، سبدبافی، پارچه بافی، برک بافی، چلنگری ( آهنگری سنتی )، کرک بافی را فراموش نکنید.علاوه بر این زعفران ( طلای سرخ ) ، زرشک ( یاقوت سرخ ) ، عناب، توت، انجیر ،گردو ، انار و ...  از دیگر سوغاتی های خراسان جنوبی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز