سفری چند منظوره

۱۳۹۴/۰۱/۰۷ - ۰۹:۰۱:۲۳
کد خبر: ۲۷۳۹۳۱
سفری چند منظوره
اگر می خواهید در یک سفر چند روزه هم گشتی در آثار باستانی بزنید و هم با فرهنگ مردمان جنوبی کشور آشنا شوید،در جزایر زیبای خلیج فارس بگردید و در مراکز خرید اجناس مورد نیازتان را پیدا کنید،هرمزگان بهترین انتخاب است.علاوه بر این ها،آب و هوای مطبوع بهاری اجازه هرگونه فعالیت آبی را به شما می دهد.می توانید غواصی کنید،جت اسکی سوار شوید و خلاصه حسابی خوش بگذرانید.پس به هرمزگان خوش آمدید.

چطور برسیم؟

برای رسیدن به هرمزگان راه های زیادی وجود دارد.شما می توانید با هواپیما خودتان را به فرودگاه های بندرعباس،قشم و یا کیش برسانید.یا اگر ترجیح می دهید در هزینه ها صرفه جویی کنید با اتوبوس به این استان بروید.اما پیشنهاد ما این است که از بردن ماشین شخصی صرف نظر کنید.مسیر طولانی تهران تا بندرعباس نیاز به بنزین زیادی دارد و باتوجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف بنزین بهتر است از اتومبیل شخصی تان استفاده نکنید.

 

کجا بمانیم؟

هرمزگان از معدود استان هایی است که انواع و اقسام هتل ها را در خود جای داده است،شما در هیچ کجای استان برای خواب به مشکل نمی خورید.فقط کافی است که مقصد مورد نظرتان در این استان را انتخاب کنید و نام مقصد را در اینترنت سرچ کنید تا انواع و اقسام اقامتگاه ها را ببینید.

 

کجا بگردیم؟

قلعه پرتغالی ها معروف‌ترین بنای تاریخی هرمزگان است. قلعه‌ای که 500 سال قبل به فرمان آلفونسوآلبرکرک، دریانورد پرتغالی در محلی به نام مورنا احداث شد و ظاهرا ۳۰ سال طول کشید تا کارگران سنگ های عظیم مرجانی آن را تراش دهند و آب انبار، انبار مهمات، سربازخانه، زندان، کلیسا، تالار و مقر فرماندهی قلعه را بنا کنند.اما علاوه بر قلعه در هرمزگان می توانید نیایشگاه میترا،معبد هندوها و امام زاده سید مظفر را هم ببینید.

 

چی بخوریم؟

اگر ظهر یا شب به هرمزگان رسیدید، یکراست خودتان را به رستورانی در شهر برسانید و تقاضای هواری کنید.مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید. هواری غذای مخصوص بندرعباسی هاست که بسیار تند است.اگر اهل غذاهای تند نیستید، می توانید در رستوران های بندرعباس،کیش،قشم و...هر غذایی که دوست دارید پیدا کنید.اما اگر از ما می پرسید خوردن ماهی و میگو را فراموش نکنید.

 

چی بخریم؟

اگر به دنبال خرید صنایع دستی استان هستید،سبدهای حصیری در هرمزگان به وفور یافت می شوند.خرما و مرکبات استان نیز سوغاتی های خوبی برای دوستان تان هستند.اما اگر دنبال سوغاتی خاصی هستید شما در جزایر خلیج فارس و شهر بندرعباس پاساژهای زیادی پیدا می کنید که تمام خواسته های شما از خرید را برآورده می کنند.اگر از ما هم می پرسید،گوش ماهی ها و ستاره های دریایی هم می تواند سوغاتی خوبی باشد.

 

خبرنگار: شبنم شکوریان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز