سهم راه‌آهن اصفهان در انتقال مسافران نوروزی، ۹۰۰۰ نفر است

۱۳۹۴/۰۱/۰۸ - ۱۲:۵۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۰۹۷
سهم راه‌آهن اصفهان در انتقال مسافران نوروزی، ۹۰۰۰ نفر است
مدیرکل راه‌آهن اصفهان ضمن تشریح سه پروژه ریلی این اداره‌کل در سال ۹۴ گفت: سهم راه‌آهن اصفهان در انتقال مسافران نوروزی این استان ۹ هزار نفر خواهد بود.

به‌گزارش گروه جوان و جامعه برنا، حسن ماسوری با بیان این‌که ایستگاه‌ها و نمازخانه‌های راه‌آهن ناحیه اصفهان برای ایام نوروز بهسازی شده است افزود: کوشیده‌ایم با متوقف کردن تعمیرات خطوط، خدمات ایستگاهی این ناحیه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه قطارهای مقاصد بندرعباس- مشهد و بندرعباس-تهران در تعطیلات نوروز ۹۴ از ایستگاه راه‌آهن اصفهان سیر و حرکت دارند ادامه داد: همچنین قطار خواب تهران – اصفهان را در این مدت به قطار ترنست با سیر روزانه دو رام تغییر دادیم، این در حالی است قطار خواب تهران – اصفهان به صورت یک شب در میان سیر داشت. البته پس از نوروز شرایط به حالت گذشته باز خواهد گشت.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان با بیان اینکه قطار ترنست تهران – اصفهان صبح‌ها از تهران به سوی اصفهان سیر خواهد داشت و غروب‌ها از اصفهان به تهران بازمی‌گردد، گفت: معمولا در تعطیلات نوروز ۵۰ درصد به جمعیت اصفهان اضافه می‌شود که سهم راه‌آهن اصفهان در انتقال این جمعیت در ۱۵ روز تعطیلات نوروزی سال جدید ۹ هزار نفر خواهد بود.

وی درباره احداث خط آهن قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان توضیح داد: حدود ۷۰ درصد زیرسازی‌های این خط آهن از قم به اصفهان به پایان رسیده است و در ۳۰ کیلومتری ورودی آن به استان اصفهان معارض‌هایی وجود دارد که اگر آن‌ها برطرف شوند، زیرسازی‌های این بخش نیز به پایان می‌رسد. فاینانس این خط آهن به تازگی گشایش یافته و مقرر شده است خط آهن جدیدی برای قطار سریع‌السیر قم به تهران احداث و با فراهم آمدن همه امکانات این خط آهن در مدت دو سال احداث شود.

ماسوری همچنین درباره اولویت‌های راه‌آهن این ناحیه برای سال ۹۴ گفت: دو خطه کردن محور زرین‌شهر – میبد از برنامه‌های راه‌آهن این ناحیه است که با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد. این خط آهن به افزایش ظرفیت و سرعت قطارها می‌انجامد. احداث ترمینال شماره دو کاشان و ساختمان راه‌آهن اصفهان از دیگر برنامه‌های راه‌آهن این ناحیه در سال ۹۴ خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز