پس از سخنان صریح مقام معظم رهبری؛

پارک "قوچک" از امروز با نام "یاس" افتتاح می‌شود

۱۳۹۴/۰۱/۱۳ - ۱۲:۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۶۸۲
پارک قوچک از امروز با نام یاس افتتاح می‌شود
پس از سخنان صریح مقام معظم رهبری پارک جنگلی قوچک آزادسازی و ساماندهی شد و از امروز مردم می توانند از این منطقه خوش آب و هوا استفاده کنند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، پارک قوچک پس از سخنان صریح مقام معظم رهبری ساماندهی و از امروز در اختیار عموم قرار می گیرد تا مردم بتوانند از این منطقه خوش آب و هوا استفاده کنند.

بر این اساس شهرداری تهران اعلام کرد، این پارک روز 13 فروردین مصادف با روز طبیعت آماده بهره برداری به روی شهروندان گشوده می شود اما طبق آخرین تصمیمات اخذ شده نام این پارک به نام «یاس» تغییر یافت و از این پس پارک جنگلی یاس نامیده خواهد شد.

بنا بر این گزارش، مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار با مسئولان محیط زیست، صحبت از اراضی کردند که مورد اختلاف برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها بوده و مردم از این پارک جنگلی بی‌بهره‌اند. ایشان در این باره گفتند: «یک جاهایی هم هست در اطراف تهران ـ حالا این را من اینجا بگویم ـ طرف شرق تهران، یک بوستان بزرگی است، یک منطقهٔ خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابایی تا ارتفاعات قوچک؛ یک زمینی است متعلّق به ارتش.

ایشان فرمودند: بنده گاهی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روز‌ها از آنجا می‌رویم و ارتفاعات را حرکت می‌کنیم، راه می‌رویم. من هروقت آنجا می‌روم، دلم می‌لرزد! چون می‌دانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجّه اینجاست. کارهایی هم شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم، یک تشری زدیم، دعوایی کردیم؛ می‌دانم موقّتاً دست برداشتند، امّا منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد؛ یا این حقیر نباشم، یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرّف کنند؛ واقعاً انسان دلش می‌لرزد؛ یک بوستان بزرگِ شاید چند صد هکتاری ـ نمی‌دانم چقدر است ـ که اصلش هم ظاهراً متعلّق به ارتش بوده لکن الان مورد استفادهٔ ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطّلاعات و این‌ها است. به نظر من اینجا مال مردم است؛ اینجا باید به‌صورت یک گردشگاه عمومی مردمی دربیاید. مکرّر هم من این را پیغام دادم به مسئولین گوناگون، شهرداری باید برود اینجا را تصرّف کند، دراختیار مردم بگذارد. جای بسیار وسیع، خوب، خوش‌آب‌وهوا در شرق تهران، پُر درخت. حتّی من یک‌وقتی آنجا دیدم یک گلهٔ آهو یا بز کوهی بود که از دور دیده می‌شد؛ یک جای این‌جوری. [این] در اختیار مردم قرار بگیرد، مردم بروند استفاده بکنند. اگر کوتاهی بشود، آنجا هم مثل بعضی جاهای دیگر [خواهد شد] که متأسّفانه کوتاهی شد و یک‌وقت دیدیم که ساختمان‌ها آنجا سر بلند کردند و مدّعی پیدا شد، بعضی از دستگاه‌ها هم متأسّفانه از روی غفلت - نه از روی غرض - فلان زمین‌ها را به کارمندان خودشان دادند، آن‌ها هم به یکی دیگر فروختند؛ این کارهایی و بی‌انضباطی‌هایی که متأسّفانه در زمینهٔ زمین‌ها و در زمینهٔ این منطقهٔ تنفّسی شهرهای بزرگ به‌وجود می‌آید و از این قبیل [قبلاً هم] به‌وجود آمده است‌».

بنا بر این گزارش، چند روز قبل، پروژه‌ای ‌توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران و با همکاری شهرداری منظقه یک کلید خورد که به معنای آزادسازی این منطقه خوش آب و هوا به نفع عموم مردم است.

این زمین‌ها در شمال اتوبان بابایی و در سمت چپ جاده لشکرک و به پارک جنگلی قوچک معروف است.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز