سفر به دنیای عجایب

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۰۹:۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۴۷۲۴
سفر به دنیای عجایب
سفر به تهران،سفر به دنیای پررمز و راز فرهنگ، تاریخ و طبیعت کشور است.در تهران شما کمتر از دو ساعت می توانید،خود را به پیست اسکی برسانید.در نقطه ای دیگر از این استان به تماشای کویر بروید و یا در جایی دیگر در کنار دریاچه های اطراف آن استراحت کنید.علاوه بر این، وجود موزه ها و کاخهای قدیمی،پارک های ملی و... تهران را به یکی از شهرهای توریستی کشور بدل کرده است.پس به دنیای عجیب پاییتخت نشینان خوش آمدید.

کجا بخوابیم؟

شما به هیچ وجه برای پیدا کردن محل اقامت در این استان به مشکل برنمی خورید.از هتل های گران قیمت و پرزرق و برق تا مسافرخانه های کوچک و ارزان در همه جای استان پیدا می شوند.فقط کافی است حدود هزینه هایتان را مشخص کنید.

کجا بگردیم؟

پیشنهاد ما این است گشت و گذار را از بازار بزرگ تهران شروع کنید.برای رسیدن به بازار می توانید از مترو،اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.در این بازار علاوه بر خرید هر نوع کالایی می توانید بنای تاریخی بازار را نیز خوب ببینید،از مسجد امام که یکی از قدیمی ترین مسجد های کشور است دیدن کنید و در رستوران های سنتی آن چلوکباب و دیزی بخورید.علاوه بر بازار،شما می توانید در شهر تهران از موزه های فرش،آبگینه،ایران باستان،مردم شناسی و...دیدن کنید و سری به کاخ های گلستان،سعدآباد و نیاوران بزنید. شمس‌العماره، برج طغرل، سردر باغ ملی، صاحب قرانیه، دروازه دولت و بی‌بی شهربانو نیز بخشی از دیدنی‌های تهران هستند که بازدید از آن‌ها برای عموم آزاد است.

همچنین از نظر مذهبی آرامگاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری امامزاده صالح در تجریش، امامزاده داوود در شمال کن و همچنین آرامگاه روح‌الله خمینی مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار دارد.

مسیر خیابان پردرخت ولی‌عصر که طولانی‌ترین خیابان تهران و خاورمیانه است به عنوان یکی از معابر دیدنی شهر به‌شمار می‌آید. شهرداری تهران در سال ۱۳۸۶ پیاده‌روهای این خیابان را از پل تجریش تا میدان راه آهن بازسازی کرده‌است تا جایی برای قدم‌زدن باشد.

برج و میدان آزادی، که از نمادهای شهرند و نیز برج میلاد، بلندترین سازه ایران نیز محل مناسبی برای گذراندن یک روز مفرح است.

چی بخوریم؟

در تهران همه نوع غذا پیدا می شود.از غذاهای محلی شمالی تا غذاهای کشورهای فرانسه و  ایتالیا.علاوه بر این ها فست فودها و اغذیه فروشی های زیادی در سطح شهر تهران وجود دارند.بنابراین به هیچ وجه نگران غذا نباشید.شما با هر سلیقه ای می توانید غذای مورد نظرتان را در سطح شهر و در هر خیابان پیدا کنید. اگر هم در هوای مطبوع بهاری هوس قهوه کردید، مطمئن باشید در هر خیابانی که هستید، کافی شاپ پیدا می‌شود تا دلی از عزا دربیاورید.

چی بخریم؟

از شیرمرغ تا جون آدمیزاد،هرچه که بخواهید در پاساژها و مغازه های تهران پیدا می شود.بنابراین هیچ مشکلی برای خرید سوغاتی در تهران ندارید.فقط کافی است سری به یکی از پاساژهای تهران بزنید تا هر چه را که می خواهید، پیدا کنید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز