گشت و گذار در اطراف تهران

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۰۹:۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۴۷۲۵
گشت و گذار در اطراف تهران
استان تهران شهرهای زیادی دارد.اگر گشت و گذار در شهر تهران شما را راضی نمی‌کند، معطل نکنید.فقط یک ساعت زمان نیاز دارید تا به شهر دیگری در این استان برسید.
از شهر تهران که بگذریم، نخستین شهر بزرگ این استان ورامین است.برای رسیدن به ورامین فقط کافی است از تهران خارج شوید،در فاصله ای نزدیک به جاده اصلی شهر ورامین قرار دارد.40 کیلومتر بعد از ورامین ایوانکی قرار گرفته که محل تلاقی دو طبیعت کاملا متفاوت است.اگر دوست دارید در هوای مطبوع بهاری گشت و گذار در ییلاقات تهران را تجربه کنید،فقط کافی است 20 کیلومتر به سمت شمال برانید تا به ییلاق آب سرد برسید.اگر هم اهل سفر های کویری هستید فقط 5 کیلومتر به سمت جنوب برانید تا به دشت کویر برسید.یادتان باشد اگر به دشت کویر می روید حتما سری هم به دریاچه نمک و کاروانسراهای بهرام و دیر بزنید.اگر هم دوست دارید در هوای مه آلود قدمی بزنید و ماهی کبابی بخورید فقط کافی است 40 کیلومتر از ایوانکی به سمت شرق حرکت کنید تا به فیروزکوه برسید.در راه فیرزکوه حتما سری به دماوند و رودهن بزنید و از گردش در هوای پاک این شهرها لذت ببرید.علاوه بر این در 36 کیلومتری ایوانکی گرمسار قرار دارد که در حاشیه کویر قرار گرفته و شهر جالبی برای گشت و گذار است.

پیشنهاد بعدی ما سفر به روستای کوچکی به نام افجه است که در شمال شرقی لواسان قرار دارد. اگر گذارتان به افجه افتاد، می توانید سری به دشت هویج بزنید که زیباترین جاذبه‌ روستای افجه است. دشت هویج در ارتفاع 2 هزار و 400 متری از سطح دریا و در بالادست مرکز روستا، ناحیه گلندوک و لواسان قرار دارد. هرچند روایت‌های تاریخی حکایت از آن دارند که در روزگار گذشته بخش وسیعی از زمین‌های این دشت به کاشت هویج اختصاص داشته اما امروز اثری از این مزارع به چشم نمی‌خورد.

مقصد بعدی کردان است.روستای کردان یکی از روستاهای تاریخی منطقه هشتگرد است. از دیدنی‌های این روستا می‌توان برج آرامگاهی کردان، پل قدیمی‌بانو صحرای کردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو را نام برد. در دو کیلومتری شمال غرب روستا پلی قدیمی ‌به نام بانو صحرا وجود دارد که از نام منطقه گرفته شده است. 

خیلی ها فکر می‌کنند مناطق کوهستانی تنها در فصل سرما و اسکی طرفدار دارند، این در حالی است که گردش در مناطق زیبای کوهستانی، جان تازه‌ای به روح خسته شهرنشینان  می‌دهد و از سوی دیگر استشمام هوای پاک کوهستان ریه‌های دودآلوده شهرنشینان را ترمیم می کند.بنابراین پیشنهاد دیگر ما سفر به دیزین و شمشک است.اگر می‌خواهید به دیزین برسید،کافی است از کرج وارد جاده چالوس شوید، 65 کیلومتر از مسیر کرج – چالوس را که طی کنید، بعد از گچسر می توانید به جای ادامه مسیر شمال به دل کوه بزنید و پس از پشت سر گذاشتن چندین مجتمع مسکونی به دیزین برسید.اما اگر دوست دارید سفر به شمشک را تجربه کنید از لویزان تهران به سمت فشم و بعد میگون حرکت کنید و مسیر را ادامه بدهید تا به شمشک برسید.این را هم یادتان باشد که مسیر شمشک به دیزین خطرناک است و توصیه ما به شما این است که برای رسیدن به دیزین از مسیری که گفته شد استفاده کنید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز