گردش در میان بادگیرها

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۱۰:۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۷۴۷۴۲
گردش در میان بادگیرها
معماری منحصر به فرد و شیرینی‌های خوشمزه خیلی ها را نوروز به یزد می کشاند. دیدن نخستین شهر خشت خام در جهان بیش از آنکه فکرش را بکنید،جذاب است.بنابراین اگر تا به حال فرصت سفر به این شهر را نداشته اید،عید فرصت خوبی است.
چطور برسیم؟

گروه های زیادی نوروز را برای سفر به یزد انتخاب می کنند. برای سفر به یزد دو مسیر هوایی و زمینی وجود دارد. هواپیمایی ایران‌ایر،آسمان،کاسپین و ماهان به این شهر پرواز دارند.اما اگر ترجیح می دهید با هزینه کم تری سفر کنید ما به شما قطار و اتوبوس را پیشنهاد می کنیم. یادتان باشد  که برای سفر با قطار باید از قبل اقدام کنید. اگر هم مایل باشید با اتوبوس به یزد بروید، برای تهیه بلیط باید به ترمینال جنوب مراجعه کنید.

چی بخوریم؟

یزدی ها غذای لذیذی به نام آش شولی دارند.این آش را که شبیه آش رشته است و با سرکه خورده می شود. می توانید در نقاط مختلف شهر پیدا کنید.با این حال اگر رغبتی به خوردن آش ندارید،نگران نباشید.در یزد از شیرمرغ تا جون آدم پیدا می شود.رستوران های یزد از بهترین های کشور هستند و شما را با هر سلیقه ای  راضی نگه می دارند.علاوه بر غذا،خوردن شیرینی های یزدی را هم از دست ندهید.قطاب و باقلواهای یزدی طرفداران زیادی دارند و می توانید در طول اقامت در این استان شیرینی های مختلف را هم امتحان کنید.

چی بخریم؟

آوازه شیرینی های یزدی را همه شنیده اند، اما از شنیدن تا امتحان کردن فاصله زیادی است.اگر مسافر یزد هستید،شیرینی های یزدی را از دست ندهید. قطاب، پشمک، باقلوا، کیک یزدی، لوزهای پنجگانه، حاجی بادام، سوهان و نان برنجی از بهترین شیرینی های یزدی هستند.بنابراین اگر اهل شیرینی جات هستید می توانید به شرینی فروشی حاج خلیفه سری بزنید و برای دوستان و آشنایان حسابی خرید کنید.البته حتی اگر علاقه ای به شیرینی ندارید هم دست خالی از بازار یزد برنمی گردید. پارچه های ترمه  ، زری، مخمل، ،دارایی یا ایکات، شمد ، چادرشب ، روتختی،روانداز و زمین پوش ، سفال ، سرامیک ، کاشی ، انار، ارده ، حلوا ارده ، گیوه، سریشم، زیورآلات طلا و...از کالاهایی هستند که در بازار یزد به فور یافت می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز