رئیس طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی:

افزایش ۱۱ درصدی تخلفات اصناف در نوروز ۹۴

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۲:۵۹:۴۱
کد خبر: ۲۷۵۱۷۷
افزایش ۱۱ درصدی تخلفات اصناف در نوروز ۹۴
رئیس طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش ۱۱ درصدی پرونده‌های تشکیل شده برای اصناف متخلف در طرح نوروزی امسال نسبت به طرح سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی برنا، علیرضا جواهری در نشست خبری با موضوع عملکرد گشت‌های مشترک نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: گشت‌های نوروزی امسال طی دو مرحله برگزار شد که مرحله نخست به 16 تا 29 اسفند و مرحله دوم از یکم فروردین ماه تا 15 ماه جاری اختصاص یافت.

مدیر کل حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در این طرح 385 تا 410 شعبه به همراه 630 نفر عوامل پشتیبانی اعم از نیروهای دفتری و اجرای احکام حضور داشتند افزود: مجموع پرونده‌هایی که در این طرح مورد رسیدگی قرار گرفت 46 هزار و 620 فقره پرونده بود.

جواهری گفت: در طرح نوروزی 13 هزار و 115 مورد بازرسی مشترک به همراه سایر دستگاه‌ها داشتیم که در این بازرسی‌ها 12 هزار و 826 پرونده تشکیل شد.

رئیس طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی میزان محکومیت‌های صادره در گشت‌های مشترک را 2 میلیارد و 180 میلیون تومان و میزان کل محکومیت‌ها در 3 بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا را 96 میلیارد و 760 میلیون تومان عنوان کرد.

به گفته جواهری از مجموع 46 هزار و 120 پرونده تشکیل شده در طرح نوروزی 38 هزار و 693 فقره پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات، 4 هزار و 319 پرونده مربوط به بخش بهداشت و درمان و 3 هزار و 338 پرونده نیز مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز است. همچنین در مدت اجرای طرح نوروزی 5 هزار پیامک از سوی مردم دریافت کردیم که از این تعداد یک هزار و 200 مورد برای بررسی به ادارات اجرایی استان‌ها در سراسر کشور منعکس شد.

مدیر کل حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود استان تهران با 7 هزار و 981 فقره پرونده، استان خراسان رضوی با 3 هزار و 717 پرونده، البرز با 2 هزار و 534 پرونده، اصفهان با 2 هزار و 438 پرونده و استان فارس با 2 هزار و 125 فقره پرونده به ترتیب دارای بیشترین تخلفات بودند. همچنین استان خراسان جنوبی با 196 فقره پرونده دارای کمترین تخلفات صنفی در این ایام بود.

وی در ادامه به پرونده‌های تشکیل شده در بخش هتل‌ها، شرکت‌های مسافرتی و رستوران‌های درون شهری و برون‌شهری اشاره کرد و گفت: در ایام اجرای طرح نوروزی 40 فقره پرونده برای هتل‌ها و مهمانسراها، 19 پرونده برای شرکت‌های مسافرتی و 485 فقره پرونده نیز برای رستوران‌های درون‌شهری و برون‌شهری متخلف تشکیل شد.

به گفته جواهری، جزای نقدی، تعطیلی واحد صنفی به خاطر رعایت نکردن مسائل بهداشتی و نداشتن جواز، نصب پارچه، معدوم کردن کالای فاسد، ضبط کالا، لغو پروانه کسب و ممهور نمودن پروانه از جمله مجازات‌های صادره در این طرح برای متخلفین بوده است.

مدیر کل حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین به بیشترین شکایات مردمی در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: در ایام اجرای این طرح بیشترین شکایات مردمی مربوط به بحث میوه و تره‌بار شامل پرتقال، سیب و نارنگی بود. درشت بودن پرتقال‌های عرضه شده، پوک و سیاه بودن درون سیب‌ها و قیمت بالای نارنگی وارداتی شکایات مردمی در این بخش را تشکیل می‌دادند.

به گفته رئیس طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش عرضه مرغ نیز مردم در ارتباط با قیمت بالای مرغ و تاریخ مصرف آن که در بعضی موارد یک یا دو ماه بود اعتراض و شکایت داشتند.

جواهری اظهار داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده، عدم درج قیمت با 14 هزار و 105 فقره، گرانفروشی با 10 هزار و 180 فقره، عدم رعایت مسائل بهداشتی ببا 4 هزار و 319 فقره، قاچاق کالا با 3 هزار و 338 فقره، عدم صدور فاکتور با 3 هزار و 286 فقره، کم‌فروشی با 2 هزار و 155 فقره، عدم رعایت مقررات بهداشتی با یک هزار و 963 فقره، تقلب با یک هزار و 226 فقره و عرضه خارج از شبکه با 690 فقره به ترتیب بیشترین تخلفات اصناف را در این ایام تشکیل می‌دادند.

وی به آمار مقایسه‌ای طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طرح امسال در بخش کالا و خدمات حدود 5 درصد، در بخش بهداشت و درمان 26 درصد و در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز 91 درصد افزایش پرونده داشتیم. در مجموع در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 11 درصدی پرونده‌های تشکیل شده بودیم.

رئیس طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی به برخی پرونده‌های مهم در ایام اجرای طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: در این ایام دو فقره پرونده قاچاق پرتقال در استان بوشهر داشتیم که میزان محموله قاچاق حدود 60 تن و ارزش کالا 340 میلیون تومان بود. پرونده دیگری در ارتباط با قاچاق انگور دانه درشت در استان بوشهر وجود داشت که در این پرونده نیز میزان محموله قاچاق 6 تن و ارزش کالا 340 میلیون تومان بود. این پرونده‌ها در دست رسیدگی شعبه تعزیرات حکومتی قرار دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز