دومین کنگره جراحی اندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۰۸:۴۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۵۲۸۹
دومین کنگره جراحی اندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه 26 تا 28 فروردین ۹۴ در بیمارستان امام خمینی ( ره ) برگزار می‌شود.



به گزارش گروه سلامت جوان برنا، دکتر سید موسی صدر حسینی دبیر علمی کورس اندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه با اعلام این خبر افزود: این برنامه یک کورس آموزشی سه روزه با حضور دو متخصص از آمریکا خواهد بود. و در آن موضوعات آناتومی نرمال قاعده جمجمه، دسترسی اندوسکوپیک قاعده جمجمه، تسریح عملی آناتومیک به صورت زنده، جراحی زنده یک تومور در اتاق عمل به صورت همزمان در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد.


او ادامه داد: که هر روز سه پنل با حضور کارشناسان و صاحبنظران رشته های مختلف خواهیم داشت که این پنل ها در روز اول  شامل  بازسازی اندوسکوپیک قاعده جمجمه در مایع مغزی نخاعی خواهد بود.
در پنل روز دوم بررسی زوایای مختلف تشخیصی و درمانی تومور کرانیو سافارنژیوما و اندوسکوپیک به این تومور خواهد بود همچنین در پنل روز سوم نیز ضایعات پیچیده و قامنز قاعده جمجمه و درمان آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


صدرحسینی بیان کرد: سابقه جراحی آندوسکوپیک به 20 سال گذشته بر می گردد و نوع دسترسی به این جراحی در گذشته زیاد قابل دسترسی نبود و با عوارض زیاد قابل دسترسی می شد ولی امروزه به صورت بسته و از طریق بینی به صورت اندوسکوپیک از ناحیه خلف سینوس و تا مهره دوم گردنی ضایعات قابل دسترسی است.


او تصریح کرد: این روش در واقع تکنیک های نوین جراحی اندوسکوپیک است و ایران نیز جزو کشورهایی است که طی چندسال اخیر پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته است.

دبیر علمی دومین کنگره جراحی اندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه ئر پایان از برگزاری این کنگره در روزهای 26 تا 28 فروردین ۹۴ خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز