تاکید امام جمعه کرمانشاه بر واگذاری امور زیست محیطی به مردم

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۲:۰۳:۳۲
کد خبر: ۲۷۵۳۹۵
تاکید امام جمعه کرمانشاه بر واگذاری امور زیست محیطی به مردم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم واگذاری اموری همچون صیانت از منابع زیست محیطی، نگهداری آن توسط مردم و کاهش تصدیگری دولت تاکید کرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا ،  آیت الله مصطفی علما در دیدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولین با وی اظهار کرد: در اسلام و در دستورات پیامبر اکرم (ص) تاکیدات فراوانی بر حفاظت و صیانت از محیط زیست وجود دارد.

وی افزود: مقوله‌هایی به سبک و سیاق امروز در مورد محیط زیست مطرح شده که دارای قدمتی صد ساله است و این در حالی است که 1400 سال پیش پیامبر اکرم (ص) دستورات جامعی در زمینه نگهداری و پاسداشت از محیط زیست داشته است.

آیت الله علما خواستار آن شد که با تلاش سازمان‌های مسوول، توجه به مقوله و مشکلات زیست محیطی به فرهنگ در میان مردم تبدیل شود تا موجب درک مردم و احساس مسوولیت آنان به محیط زیست شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اقدام خوب سازمان‌های مردم نهاد در روز طبیعت مبنی بر توزیع کیسه های زباله را اقدامی مطلوب و مردمی توصیف کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدا با برنامه ای جامع در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست وارد عرصه شد.

معصومه ابتکار افزود: امروز شاهد بحران زیست محیطی متعددی در سطح منطقه هستیم که برخی از آنان به مشکلات حاد اجتماعی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری ارگانهای مسوول در راستای کاهش مشکلات گام بر می دارد و در این میان همکاری و مشارکت مردم بسیار محوری و مهم است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در سال همدلی و همزبانی شاهد هم نوایی قوای سه گانه در مقابله با تخلفات از جمله شکار بی رویه و ترویج قانونگرایی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز