مردان مواظب خود باشند !

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۲:۴۹:۴۸
کد خبر: ۲۷۵۴۱۳
مردان مواظب خود باشند !
مردها کمتر از زن‌ها مراقب سلامتشان هستند، با این گزارش قصد داریم به مردان بگوییم «مواظب خود باشید » .همراه ما باشید تا بدانید چگونه بیشتربه خود توجه کنید .

به گزارش برنا ،انستیتو ملی سلامت در آمریکا، به مردان توصیه کرده از 18 سالگی به بعد، هر 2 سال آزمایش فشارخون بدهند. بهترین عدد برای فشارخون، 12 روی 8 است. پزشک‌ها توصیه می‌کنند این آزمایش هر 2 سال توسط پزشک انجام شود چون امکان دارد دستگاه‌های خودکاری که در بازار است، تنظیم یا سالم نباشند.

انجمن دیابت آمریکا توصیه کرده که مردان بعد از 45 سالگی، هر 3 سال یک‌بار تست دیابت بدهند اما بعضی پزشکان توصیه می‌کنند، این کار را زودتر شروع کنید، به‌خصوص اگر علائمی مثل ادرار زیاد، خستگی زیاد، تاری دید و بی‌حسی در دست‌وپا دارید.

اگر رابطه جنسی نامطمئنی داشته‌اید، آزمایش ایدز و هپاتیت بی هم بدهید.

دهه 30 سالگی

از 35 که رد شدید، تست کلسترول بدهید. کلسترول زیاد می‌تواند باعث بیماری قلبی شود.

اگر چاق هستید، دیابت یا فشار خون دارید و سیگار می‌کشید، قبل از 35 سالگی خودتان را چک کنید.

دهه 50 سالگی

سرطان روده بزرگ یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان‌ها است و باید آزمایش برای آن را از 50 سالگی شروع کنید، مگر اینکه در خانواده‌تان کسی به این بیماری مبتلا شده که در این صورت باید زودتر آزمایش بدهید. بهتر است هر 10 سال یک بار کلونوسکوپی شوید، مگر اینکه یکی از اعضای خانواده‌تان این بیماری را داشته باشد که باید در بازه‌های کمتری این آزمایش را انجام دهید. آزمایش مدفوع هم هر یکی دو سال توصیه می‌شود.

بعد از 50 سالگی، احتمال ابتلا به سرطان پروستات که متداول‌ترین نوع سرطان در بین مردان است، بالا می‌رود. حدود 60 درصد موارد ابتلا هم در مردان بالای 65 سال است.

اگر بیش از 30 سال است که روزانه یک پاکت سیگار می‌کشید، تست سرطان ریه هم بدهید.

دهه 60 سالگی

حدود 20 درصد کسانی که قبلاً آبله مرغان گرفته‌اند، در پیری مبتلا به زونا می‌شوند. بنابراین بهتر است واکسن زونا بزنید. واکسن ذات‌الریه هم بسیار مهم است، چون این بیماری می‌تواند در افراد بالای 65 سال که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، کشنده باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز