وزیر دادگستری:

تحقق شعار سال رمز موفقیت و شکوفایی کشور است

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۲:۵۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۵۴۱۵
تحقق شعار سال رمز موفقیت و شکوفایی کشور است
وزیر دادگستری گفت: بارور شدن ظرفیتها در کشور مستلزم ید واحد شدن دولت و ملت است و اصل آن از همدلی و همزبانی آغاز و در ادامه به همراهی و همگامی منتهی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع مسوولین و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی بر لزوم تحقق شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد.

وزیر دادگستری ضمن مطلوب توصیف کردن فضای عمومی کشور گفت: در عرصه داخلی و بین المللی، شرایط سال پیش رو ویژه و متفاوت بوده و از این حیث، انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بسیار فوق العاده، دلنشین و جالب است.

وی ادامه داد: در فضای داخلی دولت ایده هایی برای رشد و پیشرفت کشور داشته و در این راه دارای تعهد و وظیفه است؛ کشور آماده رشد و تعالی است و ظرفیت های بسیاری وجود دارد که بارور شدن آنها مستلزم "ید واحد شدن" دولت و ملت است و اصل آن از همدلی و همزبانی آغاز و در ادامه به همراهی و همگامی منتهی می شود.

پورمحمدی همچنین افزود: مهمترین مطالبه ملی، اقتصاد است که مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه ای به این مقوله دارند و تحقق اقتصاد مقاومتی به شکل مطلوب نیز نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت است که این رمز موفقیت توسط مقام معظم رهبری بطور کامل تشریح شد.

وی با بیان این مطلب که معنی همدلی و همزبانی، تکصدایی و حذف سایر دیدگاهها و نقطه نظرات نیست تصریح کرد: طبیعی است که افراد ذهنیات، اطلاعات و افق دید متفاوت دارند اما همه می توانند با یک هدف مشترک، هم جهت باشند؛ نقد نیز تعارضی با همدلی نداشته و معنا و مفهوم اصلی آن دلسوزی و خیرخواهی است.

وزیر دادگستری در ادامه به وضعیت کشور در فضای بین المللی اشاره کرد و گفت: جایگاه امروز ما در دنیا نیز دارای وضعیتی ویژه است و در حال انجام مذاکراتی هستیم که نیازمند یک نقطه اتکای قوی است؛ اگر افرادی را به میدان مبارزه فرستاده ایم بدون شک نیاز به پشتیبانی و حمایت خواهند داشت و در عین حال در رابطه با دوستان و هم پیمانان نیز انسجام و همدلی، تاثیر بسزایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسایل جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: درد دنیای اسلام درد اختلاف، ناهمدلی و ناهمزبانی است و جامعه مسلمانان نیازمند یک معلم است که در این خصوص نیز مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته اند که ملت ما می بایست الگو بوده و تاثیر گذار باشند.

پورمحمدی همچنین خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم دشمنان را سر جای خود بنشانیم با زهم به این همدلی و همزبانی نیاز خواهیم داشت و بنای ما در دولت تحقق این همدلی است؛ سیاست دولت نیز از ابتدا تنش زدایی، حفظ و ایجاد آرامش و ثبات بوده است.

 

قدردانی وزیر دادگستری از شرکتهای بیمه

 وزیر دادگستری با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت در بخشهای مختلف گفت: با اقدامات صورت گرفته در این دولت خوشبختانه سال گذشته بیشترین تعداد روز هوای پاک را داشته ایم، تورم نیز کاهش چشمگیری داشته که موجبات رضایتمندی هموطنان را فراهم کرده است و دولت همچنان مصر است تا در ادامه سال، قیمت ها روند افزایشی نداشته باشند.

وی در این خصوص به موضوع بیمه ها اشاره کرد و توضیح داد: در خصوص بیمه ها نیز هیچگونه افزایش قیمت نخواهیم داشت که لازم است در این خصوص از شرکتها و مسوولین بیمه قدردانی شود.

پورمحمدی در خاتمه با تشریح موضوع مذاکرات و اقدامات تیم مذاکره کننده کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه تیم مذاکره کننده ما متشکل از قوی ترین و بهترین افرادی است که در این حوزه دارای تخصص و تجارب ارزنده هستند و دستاورد حاصل شده در این موضوع نیز بسیار ارزنده بوده و برای کشور مبارک است.

وی در این باره افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل صداقت، خداباوری و حق باوری مردم، رهبری و کارگزاران که با توکل به خداوند متعال و بر اساس صداقت و سلامت عمل می کنند، به دستاورد مطلوبی رسیده است و این دستاورد در شرایط بسیار سخت فشارها و تحریمها بدست آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز