مدیر امور بانوان و بهداشت سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران:

طرح "اتاق مادر و کودک" در سراسر کشور اجرا می‌شود

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۸:۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۴۵۹
طرح اتاق مادر و کودک در سراسر کشور اجرا می‌شود
مرجان مرتضوی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غربی در اماکن عمومی اتاق "مادر و کودک" وجود دارد، گفت: با‌توجه به احساس نیاز شدید به این امکانات، هم‌اکنون در چهار پایانه جنوب، شرق، غرب و بیهقی اتاق‌های مادر و کودک ایجاد کرده‌ایم تا مادران از رفاه بیشتری برخوردار شوند.

مرتضوی در گفتگو با خبرنگار شهر و شهروند برنا با تأکید بر اینکه این طرح، آنچنان که باید و شاید از پوشش خبری برخوردار نشده، ادامه داد: این طرح رتبه اول را از کل شهرداری دریافت کرده‌است و در سال 89 آخرین اتاق مادر و کودک در چهارمین پایانه تهران به بهربرداری رسید.

مدیر امور بانوان و بهداشت سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران به استاندارد بودن این اتاق‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اتاق‌های مادر و کودک شامل دو قسمت هستند و این بخش‌ها به‌واسطه یک دیوایدر از هم مجزا شده‌اند. یکی از بخش‌ها مختص استراحت، شیردهی، بازی و ایستگاه‌های نقاشی است و بخش دیگر مخصوص شستشو و تعویض پوشک است. مکان کاملاً بهداشتی است و دارای دستگاه تهویه هوا و دستگاه الکترومغناطیس برای دور کردن حشرات است.

مرتضوی ادامه داد: تخت‌های تعویض کودکان کاملا استاندارد است و پوشک رایگان و هرگونه خدمات دیگر که برای کودکان لازم است، در دسترس مادران آنها قرار دارد. همچنین پزشک و مشاور کودک مرتب به این اتاق‌ها سر می‌زنند و خدمات بینایی‌سنجی در این اتاق‌ها ارائه می‌شود.

به‌گفته مرجان مرتضوی، قرار است طرح اتاق مادر و کودک در سراسر کشور ایجاد شود و سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران به‌عنوان مشاور، در اجرای این طرح در شهرستان‌ها شرکت کند.

طراح و پیشنهاددهنده طرح اتاق مادر و کودک تصریح کرد: ما در چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، این اتاق را به‌صورت سمپل طراحی کردیم و مورد بازدید مسئولین قرار دادیم. بسیاری از مسئولین استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به این طرح ابراز خشنودی کردند و از پیشنهاد اجرای طرح در حوزه خود استقبال کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز