وزیر بهداشت:

یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم حوزه سلامت است

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۰:۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۷۵۸۹۵
یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم حوزه سلامت است
دکتر هاشمی در نشست هم اندیشی رییس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مدیران حوزه سلامت در سال جدید گفت: دولت یازدهم یکی از اولویت های مهم خود را حوزه سلامت قرار داده است و ما فرصت ایجاد شده برای ارائه خدمات بهتر به مردم را غنیمت می شماریم.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا؛وزیر بهداشت با قدردانی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همراهی و کمک به برنامه های دولت در مقاطع مختلف گفت: امیدوار هستیم در سال جدید هم بتوانیم در مسیر اعتلای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آنچه که در توان داریم حداکثر بهره را ببریم.

دکتر هاشمی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به حوزه سلامت اظهار داشت: مطمئن هستیم که در سال جاری نیز این توجه و حمایت ادامه خواهد داشت چرا که هنوز مردم مشکل دارند و عقب ماندگی هایی در این حوزه وجود دارد.

وزیر بهداشت توجه و حمایت مسئولان و نمایندگان مجلس به حوزه سلامت را سرمایه هایی عنوان کرد که تلاش علاقه مندان به خدمت در حوزه سلامت را مضاعف می کند.

تحقق وعده های داده شده به مردم

دکتر هاشمی به وعده های داده شده به مردم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت به بخش عمده ای از وعده های داده شده جامه عمل پوشانده شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دسترسی مردم به خدمات بهداشتی در نقاط مختلف کشور قابل مقایسه با سال قبل نیست و باید با همکاری یکدیگر از دستاوردهای به دست آمده در حوزه سلامت مراقبت کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه به اعتبارات تخصیص داده شده به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: با وجودی که دولت به ویژه در نیمه دوم سال گذشته در شرایط سختی قرار داشت و درآمدهای نفتی کشور به نصف کاهش یافته بود، اما با توجه ویژه رییس جمهور به این حوزه کمک شد.

وی در عین حال گفت: 30 درصد از مجموع اعتباراتی که قرار بود از محل 1 درصد ارزش افزوده و درآمدهای حاصل از محل یارانه ها به این حوزه اختصاص یابد، تخصیص داده نشده است.

وزیر بهداشت افزود: با این وجود، برنامه تحول سلامت را به گونه ای طراحی کردیم که استمرار یابد چون اگر توقعی در جامعه ایجاد کنیم و نتوانیم آن را ادامه دهیم موجب نارضایتی مردم می شود.

 

برنامه های حوزه سلامت در سال آینده استمرار می یابد

دکتر هاشمی با بیان این که برنامه های وزارت بهداشت در سال 93 در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: اشکالات و ایرادات طرح تحول سلامت  باید اصلاح شود.

وی با بیان این که وزارت بهداشت اولین دستگاهی است که از دیگران خواسته است که عملکرد این دستگاه را در بوته نقد قرار دهند گفت: در این زمینه همایشی در 15 اردیبهشت ماه با عنوان همایش نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت برگزار خواهد شد و تاکنون استقبال خوبی از برگزاری این همایش صورت گرفته و مقالات زیادی به دبیرخانه این همایش رسیده است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که حوزه سلامت به نحوی مورد نقد قرار گیرد که موجب ارتقای خدمات به مردم شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت در کشور مورد حمایت اکثر مسئولین، ائمه جماعات، فرمانداران، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین قرار گرفته است و این طرح در سال جاری نیز ادامه می یابد و باید اشکالات آن برطرف شود.

تکمیل دیگر حلقه های طرح تحول سلامت در سال آینده

دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد که با گشایش در امور دولت، حلقه های دیگر این برنامه طراحی شده و این طرح در حوزه بهداشت و درمان کامل شود.

وزیر بهداشت با بیان این که امسال توجه به بهداشت عمومی مورد تاکید قرار گرفته است گفت: تکمیل شبکه های بهداشتی درمانی آغاز شده است و این برنامه از حاشیه شهرها شروع شده به طوری که تاکنون یک سوم جمعیت حاشیه شهرها تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار گرفته اند.

دکتر هاشمی با اشاره به گسترش خدمات بهداشت، گفت: امیدوار هستیم خدمات بیشتری را در حوزه درمان به مردم ارایه دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر ضرورت صرفه جویی با توجه به اعتبارات مالی حوزه سلامت ابراز داشت: باید به گونه ای عمل نماییم تا خدشه ای به اعتماد نسبی ایجاد شده در مردم نسبت به حوزه سلامت وارد نشود و بتوانیم حداکثر خدمت را برای ایجاد رضایت مردم ارائه دهیم.

در اولین نشست هم اندیشی رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مدیران حوزه سلامت در سال جدید، هر یک از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه سلامت پرداختند.

نظر شما