کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و ۳۵ درصدی جرایم در استان البرز

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۰:۴۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۹۱۱
کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و ۳۵ درصدی جرایم در استان البرز
فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه درسایه تدابیر و اقدامات ویژه انتظامی – ترافیکی در سال جاری در اکثر آیتم ها به ویژه تصادفات و جرائم با کاهش چشمگیری مواجه بوده ایم ، از کاهش 50 درصدی تصادفات و 35 درصدی جرایم خبر داد

 به گزارش برنا،  سردار کامرانی صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عمکرد پلیس استان البرز در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت .

وی در ابتدای سخنان خود بیان داشت : با توجه به اینکه از مهمترین و حساس ترین محورهای مواصلاتی کشور از جمله کرج – قزوین ، تهران – کرج و کرج – چالوس در حوزه استحفاظی البرز قرار دارند از ابتدای سال جاری به طور روزانه تعداد زیادی تیم گشتی به منظور برقراری امنیت در جاده ها هر لحظه در محورهای مواصلاتی به گشت زنی می پرداختند .

در مجموع در طول اجرای طرح ماموران پلیس راه شامل تیم های نامحسوس و موتورسیکلت سوار ماموریت برقراری نظم و امنیت ترافیکی جاده ها را بر عهده داشتند و برخی از ماموران انتظامی این فرماندهی در قالب گشت نا محسوس در داخل اتوبوسها و خودروهای مسافربری سرعت رانندگان را کنترل می کردند .

سردار کامرانی صالح همچنین از سازماندهی 270 هزار همیار پلیس و پلیس یارجوان که متشکل از دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف (پیش دبستان،ابتدایی،راهنمایی ودبیرستان) بودند به منظور افزایش سطح فرهنگ رانندگی و جلوگیری از حوادث رانندگی خبر داد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت : خوشبختانه در سایه این تدابیر و اقدامات ویژه انتظامی – ترافیکی در سال جاری در اکثر آیتم ها به ویژه تصادفات فوتی ، جرحی و خسارتی با کاهش چشمگیری مواجه بوده ایم از جمله اینکه در حوادث رانندگی با 50 درصد کاهش ، در تصادفات خسارتی با 10 درصد کاهش و در تصادفات جرحی با 5 درصد کاهش روبرو بوده ایم .

سردار کامرانی صالح گفت : از آنجائیکه در طرح نوروزی علاوه بر تمهیدات ترافیکی و جاده ای اقدامات ویژه انتظامی به ویژه حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل جرایم نیز در دستور کار ماموران قرار گرفت خوشبختانه با کاهش 35 درصدی کل جرایم و در آیتم سرقت به ویژه سرقت به عنف و خشن با کاهش 10 درصدی مواجه بودیم از جمله اینکه در حوادث رانندگی درون شهری با 33 درصد کاهش ، تلفات ناشی از حوادث جاده ای (برون شهری) با 40 درصد کاهش ، آمار روبرو بوده ایم .

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 3 میلیارد و 425 میلیون ریال

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در روزهای ابتدایی سال جاری ازتوفیقات این پلیس در کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش تقریبی 3 میلیارد و 425 میلیون ریال خبر داد .

وی افزود : همزمان با کشف این مقدار کالای قاچاق 33 نفر دستگیر ، 19 فقره پرونده تشکیل و 2 دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف شد.

نظر شما