معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

تهران با برپایی جشن های میلاد حضرت فاطمه (س) عطرآگین می شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۲:۲۲
کد خبر: ۲۷۶۱۳۰
تهران با برپایی جشن های میلاد حضرت فاطمه (س) عطرآگین می شود
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در سراسر پایتخت خبر داد و گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر جشن ها و برنامه های متنوع با عنوان «نگین آفرینش» و «همراز یاس» در سطح مناطق و محلات شهر تهران برگزار می شود.

به‌گزارش گروه جوان و جامعه برنا، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اعلام این خبر، نقش زنان را در هدایت جامعه بسیار شاخص دانست و  اظهار داشت: خانواده به عنوان کوچکترین، موثرترین، قوی ترین و مهمترین نهاد اجتماعی می تواند نقش فرهنگی و اجتماعی را مدیریت کرده و به بهترین شکل ممکن کارکرد خود را ایفا کند که در این میان نقش زنان و مادران جامعه در تربیت نسل و زمینه سازی برای تحول فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی بسیار تاثیر گذار است.

وی اعلام کرد: همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه هایی ویژه بانوان شهروند و شاغل در قالب های جشن، نشست، نمایشگاه، کارگاه آموزشی، جشنواره، اجرای برنامه های نمادین، معرفی و تجلیل از چهره های شاخص، رونمایی از آثار و دستاوردهای حوزه زنان و ... همراه با اجرای برنامه های شاد فرهنگی، مسابقه، موسیقی سنتی، مولودی خوانی و اهدای بسته های فرهنگی در سطح شهر تهران برگزار می شود.

امرودی با اشاره به اینکه سال 1394 که با نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده است، افزود:  امسال با بهار فاطمی فرصت ارزشمندی فراهم شده که در ذیل توجهات آن حضرت، علاوه بر کوشش برای اعتلاء فرهنگ و سیره فاطمی، زمینه ای برای پرداختن ویژه به موضوع زن و جایگاه آن در جامعه باشد.

وی در ادامه گفت: این فرصت میتواند شامل مجموعه ای از برنامه ها و فعالیت ها در جهت تکریم زنان، ارتقا قابلیت ها و توانمندی های آنان، ارتقاء و بهبود شاخص های شهری برای زندگی زنان، ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی و اهداف و ماموریت های متنوع و گسترده دیگر باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین با اشاره به اجرای برنامه های "نگین آفرینش" در سطح محلات، گفت: در محتوای برنامه ها با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری به ضرورت مدیریت اقتصادی در زندگی و توجه به الگوی صحیح خرید و مصرف و به موضوعات فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ عفاف، پاکدامنی، نجابت، حجاب و تحکیم بنیان خانواده با الگو قرار دادن زندگی حضرت فاطمه(س) و توجه همه جانبه به همه‏ی ‏نقش های زن در خانواده،پرداخته خواهد شد.

امرودی در خصوص برگزاری جشن های "همراز یاس" گفت: ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) در موضوعاتی نظیر سادگی و مهربانی، افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به نقش‌های چندگانه، موثر و پویای زنان در خانواده و جامعه و افزایش آگاهی بانوان نسبت به نقش کلیدی آنان در مدیریت اقتصاد خانواده از جمله اهداف شهرداری تهران در اجرای برنامه همراز یاس به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر اینکه چنین برنامه‌هایی سبب تقویت جایگاه سرای محلات، کانون‌ها و گروه‌های محلی بانوان خواهد شد، عنوان کرد: افزایش آگاهی بانوان نسبت به تاثیر حجاب و عفاف بر جامعه اسلامی و محیط کار و بهبود وضعیت زنان در محیط شهری دیگر اهداف ما را در برگزاری برنامه‌های هفته زنان تشکیل می‌دهد. 

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جشن‏های "همراز یاس" برای بیش از 10000 نفر از بانوان شاغل در تمامی حوزه های شهرداری تهران از 21 فروردین تا 27 فروردین ماه برگزار می شود. 

 

 

 

 

نظر شما