پرستار مبتلا به ابولا در دالاس، به دادگاه شکایت کرد

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۱۳:۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۷۶۱۷۲
پرستار مبتلا به ابولا در دالاس، به دادگاه شکایت کرد
پرستار بیمارستان دالاس که به ابولا مبتلا شده بود، به‌دلیل عدم آموزش کافی درباره این بیماری، علیه این بیمارستان دادخواستی تسلیم مقامات قضایی کرده‌است. مرکز بهداشت تگزاس هم در پاسخ به این دعوی گفته که به طور کلی همه اتهامات را رد می‌کند.

به‌گزارش گروه جوان و جامعه برنا، بر اساس این پاسخ، بیمارستان قبول ندارد که به دلیل آموزش ضعیف و اعمال کوتاهی از طرف مسئولان بیمارستان، بیماری به پرستار منتقل شده باشد. علاوه بر این، بیمارستان گفته است که آنها به حقوق شخصی او در زمانی که بیمار بوده است، تعدی نکرده‌اند.

 

«نینا فیم» زمان مراقبت از «توماس دونکن» بیمار لیبریایی که به ابولا مبتلا بوده و بر اثر این بیماری درگذشت به ابولا مبتلا شد. این بیمار زمانی که در لیبریا بود این بیماری را گرفت.

 

بر اساس گفته مسئولان بیمارستان در این دادخواهی، او به آسیب‌های نامشخصی اشاره کرده و در این مورد ادعای غرامت کارکنان مطرح شده، زیرا زمانی که برای بیمارستان کار می‌کرده، با بیماری در تماس بوده است.

 

به گزارش وال استریت جورنال، وکیل این پرستار گفته است که آنها امیدوارند، بیمارستان درباره آنچه که برای موکلش و پرستار دیگری که در تماس با این بیماری بوده‌ و اتفاق افتاده، مسئولیت‌پذیر باشد.

 

«آمبر وینسون»، پرستار دیگری است که به ابولا مبتلا شد و بهبود یافت. وکیل این پرونده همچنین گفته: «من ناامید هستم، اما از پاسخ منابع بهداشت تگزاس تعجب نمی‌کنم. امیدم این بود که آنها درباره اتفاقی که افتاده است، شفاف و صادق باشند، مرکز سلامت و بهداشت می‌تواند از اشتباهاتی مرتکب شده، درس بگیرد. در عوض این کار آنها با ادعای دفاع قانونی سعی در دامن زدن به ماجرایی دارند که واقعیت ندارد.»

 

پاسخ مرکز بهداشت تگزاس تنها تاییدی بر این نکته است که دادخواهی مطرح شده ضرورت این موضوع را نشان می‌دهد که واقعا چه اتفاقی افتاده که 2 پرستار در بیمارستان دالاس در تماس با این بیماری مرگبار قرار گرفته‌اند.

 

از سوی دیگر سخنگوی مرکز بهداشت دالاس گفته است که نینا فام، اولین پرستار در آمریکا است که هنگام پرستاری از بیمار مبتلا به ابولا این بیماری به او منتقل شده و او را با چالش غیرمنتظره‌ای روبرو کرده است؛ از این منظر ما با او همدردی می‌کنیم و نهایت حسن نیت، احترام و شأن خود را به عنوان خانواده بهداشت تگزاس به او نشان خواهیم داد.

 

او تاکید کرده است که مرکز بهداشت تگزاس و همچنین بیمارستان پرسبایتریان دالاس در قبال مراقبت از کارکنانش احساس مسئولیت کرده و در این راستا گام برداشته است.

 

به گفته او، سیستم و مدیریت بیمارستان به طور فعالانه به دنبال استفاده و بکارگیری بروزترین دستورالعمل‌هایی است که از سوی مراکز کنترل بیماری‌ها و کارشناسان برجسته در دانشگاه بیمارستان برای بهترین مراقبت‌ بیماران مبتلا به ابولا ارائه می‌شود، هستند و بیمارستان خود را با آنها هماهنگ می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز