کشف باغ پرندگان شخصی در خانه شکارچی سابقه دار

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۰:۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۷۶۲۴۹
کشف باغ پرندگان شخصی در خانه شکارچی سابقه دار
شکارچی سابقه دار که خانه اش را به باغ پرندگان وحشی تبدیل کرده بود از سوی محیط زیست تهران دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در پی اطلاعاتی مبنی  بر نگهداری غیر قانونی پرندگان وحشی در شهرستان اسلامشهر، نیروهای یگان محیط زیست استان تهران به تحقیق در این رابطه پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در این باره گفت: پس از کسب اطلاعات اولیه گروهی از محیط بانان محل مربوطه را بصورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

940120_eslamshahr-4

نقی میرزاکریمی گفت: با اطمینان از صحت اطلاعات دریافتی، محیط بانان در هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی اسلامشهر بصورت غافلگیرانه وارد این ساختمان شدند.

در جریان بازرسی از این مکان ۴۵ عدد پرنده وحشی بصورت زنده و تعدادی پرنده و پستاندار تاکسیدرمی شده بدست آمد.

پرندگانی که بصورت زنده کشف شده است شامل  ۵ خوتکای ابرو سفید، ۳ اردک سرحنایی، ۲ اردک کاکلی، ۲ قوی گنگ، ۲ فیلوش، ۲ اردک بلوطی، ۴ اردک ارده ای، ۲ طاووسک، ۴ تنجه، ۱ درنای طناز، ۲ آنقوت، ۲ فلامینگو، ۱ چنگر، ۲ خوتکا، ۲ غاز پیشانی سفید و ۲ قوی فریادکش، ۲ غاز کانادایی، ۲ قوی سیاه و ۳ اردک ماندرین می باشند.

تعدادی از پرندگان کشف شده ازجمله درنای طناز، قوی گنگ، قوی فریادکش، قوی سیاه، خوتکای ابرو سفید، فلامینگو و اردک بلوطی از گونه های حمایت شده و بعضا در معرض انقراض به شمار می روند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: همچنین نیم تنه تاکسیدرمی شده یک قوچ وحشی و تاکسیدرمی یک اردک سرسبز و یک کبک نیز در این بازرسی کشف و ضبط گردید.

همچنین در بازرسی از این مکان یک قبضه سلاح شکاری تک لول و یک قبضه سلاح شکاری دولول نیز کشف شد.

940120_eslamshahr-3

نقی میرزاکریمی افزود: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.

لازم به ذکر است فرد دستگیر شده از متخلفین سابقه دار است که پیش از این یک بار به جرم شکار غیر مجاز پرندگان وحشی در منطقه حفاظت شده کویر و یک بار به جرم حمل و نگهداری از سلاح غیرمجاز بازداشت و در مراجع قضایی محاکمه و محکوم شده است.

940120_eslamshahr-1

دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان در رابطه با وضعیت پرندگان کشف شده گفت: برخی از پرندگان تحویلی ازجمله یک درنای طناز بر اثر برخورد ساچمه اسلحه شکاری زخمی بوده و مداوای آنها آغاز شده است.

دکتر ایمان معماریان اظهار داشت: همچنین دو خوتکای ابرو اسفید به دلیل آسیب دیدگی های شدید ازجمله شکستگی پا تلف شدند و تعدادی دیگر نیز شاهپرهایشان قیچی شده و توان پرواز ندارند.

اما شرایط اکثر پرندگان مناسب است و توان پرواز هم دارند که در صورت اقدام به موقع امکان رهاسازی آنها نیز وجود دارد.

نظر شما