دکتر کاردار، معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قطب رباتیک جامعه ی دانشگاهی کشور است

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۰:۵۳:۵۹
کد خبر: ۲۷۶۲۶۵
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قطب رباتیک جامعه ی دانشگاهی کشور است
از مردم و مسوولان دعوت می کنم به اینجا بیایند تا فعالیت های این جوانان را از نزدیک ببینند؛ داشتن چنین نیروهای با استعدادی جای شکرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه ی بازدید از این مسابقات با اشاره به جذابیت های فراوان آن، گفت: خوشبختانه مسابقات ربوکاپ تاکنون در میدان های بین المللی مقام و افتخارات زیادی برای کشور به دنبال داشته است.

وی افزود: در چند سال اخیر این مسابقات را از نزدیک زیر نظر داشته ام، شتابی که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کمیته ملی ربوکاپ ایران برای بهبود رباتیک و تجاری سازی دارند، یکی از نمونه های نادر در کشور در رده ی دانش آموزی و دانشجویی است.

دکتر کاردار با اشاره به پتانسیل تجاری سازی در رشته ی رباتیک، گفت: نباید منتظر باشیم تا صنعت و حامیان مالی به سمت این رشته بیایند، اگر صنعت و جامعه به این نتیجه برسند که رباتیک می تواند باری از دوش آن ها بردارد، قطعا به سوی این علم می آیند؛ البته رباتیک هم نباید در حد ایده باقی بماند و باید بتوان از آن استفاده ی کاربردی کرد، بنده مطمئن هستم که با حرکت به این سمت، می توان پاسخ های خوبی از صنعت و مردم گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هر چیزی هم عرضه دارد و هم تقاضا، در رباتیک هم در زمینه ی محصولات تولیدی بسیار خوب کار شده است و برای صنعت جذابیت دارد، اما در ارائه ی محصولات و جامعه ی هدف می توان بهتر عمل کرد. ما اگر نتوانیم جامعه ی هدف را به سوی خود جذب کنیم باید خود به سمت آن ها برویم و نباید توقع داشت که صاحبان صنایع به ما مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به نظرم در زمینه ی بازاریابی می توان بیشتر کار کرد؛ ایده پردازی، خلاقیت و تولید ایده هایی که حتی در سطح دانش آموزی در این مسابقات دیدم، ماورای تصورم بود و کارهایی دیدم که برایم بسیار جذاب، کامل و خوب بود و امیدوارم این تولیدات در مسیری قرار بگیرد که وارد بازار و تجاری سازی شوند. برای استفاده از محصولات رباتیک باید ذائقه ی جامعه عوض شود و جامعه در این زمینه احساس نیاز کند.

دکتر کاردار نقش دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پیشبرد علم رباتیک را بسیار بااهمیت دانست و گفت: این دانشگاه قطب رباتیک جامعه ی دانشگاهی کشور است و همگام با دانشگاه های فنی بزرگ حرکت می کند.

وی در خصوص حمایت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزیدگان مسابقات ربوکاپ آزاد ایران نیز گفت: حاضرم در حد توانم هر پیشنهادی که دکتر موسی خانی برای حمایت از این دانشجویان داشته باشند را عملی کنم و در غیر این صورت آن را از دکتر میرزاده تقاضا کنم؛ اطمینان دارم ایشان هم با دید باز و وسعت نظری که در این زمینه دارند برای حمایت از برگزیدگان این مسابقات از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ضمن تبریک به دانش آموزان حاضر در این مسابقات، یاد آور شد: به جامعه ی جوان علمی کشور که این موفقیت ها را کسب کردند نیز تبریک می گویم و از مردم و مسوولان دعوت می کنم به اینجا بیایند تا فعالیت های این جوانان را از نزدیک ببینند؛ داشتن چنین نیروهای با استعدادی جای شکرگذاری دارد و امیدوارم در سال های آینده شاهد توجه بیشتر به بخش دانش آموزی این رقابت ها باشیم، زیرا ایده ها و محصولات بسیار خوبی در این بخش دیدم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز