اتوبوسهای دو کابین برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۳:۳۲:۴۴
کد خبر: ۲۷۶۳۱۰
اتوبوسهای دو کابین برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تقویت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین تندرو و ۶۴ دستگاه اتوبوس دوکابین برقی در سال جدید خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا، مهندس مسعود رنجبریان گفت: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیز به منظور بازسازی کامل اتوبوس‌های فرسوده شرکت واحد اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است .

وی افزود: توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در قالب خرید اتوبوس‌های جدید، بازسازی اتوبوس‌های فرسوده و نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده برای سال جدید، در دستور کار این معاونت قرار دارد.

رنجبریان با اشاره به کاهش سن فرسودگی اتوبوس‌ها از ۱۰ سال به ۸ سال بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال ۹۰، اظهار کرد: بر این اساس، بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت باید از رده خارج شوند که در صورت اختصاص اتوبوس از سوی دولت به شهرداری تهران که از سال ۹۰ تا کنون متوقف شده، می‌توان به خروج بخشی از اتوبوس‌های فرسوده از چرخه خدمات‌رسانی امیدوار بود.

وی با بیان اینکه خروج مینی‌بوس‌های فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی، یکی از دغدغه‌های این معاونت است، تصریح کرد: ۱۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس که آلایندگی بسیار بالایی تولید می‌کنند و عمر تمامی آن‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ سال است در تهران در حال فعالیت هستند.

رنجبریان با اشاره به اینکه در سال جدید، نسبت به تجهیز ۴۵۰ دستگاه اتوبوس دیزلی در تهران به فیلتر جذب دوده اقدام خواهد شد، اظهار کرد: نصب این وسیله مهم و ضروری، در کاهش آلایندگی اتوبوس‌ها و افزایش سلامت شهر و شهروندان بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه از سوی شورای اسلامی شهر تهران در سال جاری، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت واحد اتوبوسرانی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: این در حالی است که از سوی مجلس، تنها ۱۷۰ میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه بلیت اتوبوس برای شهرهای کل کشور تصویب شده که اگر ۳۰ درصد آن یعنی ۵۱ میلیارد تومان نیز به شهرداری تهران اختصاص پیدا کند، اعتباری که مدیریت شهری برای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در نظر گرفته، به ۹ برابر اعتبار دولت می‌رسد.

رنجبریان با اعلام اینکه دولت برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید نسبت به پرداخت ۸۲ و نیم درصد از هزینه خرید اتوبوس‌های شهری اقدام کند، تأکید کرد: در قانون بودجه سال ۹۳، ظرفیت قانونی بسیار خوبی ایجاد شد تا بتوان از بند «ق» تبصره دو ماده واحده قانون بودجه برای کاهش مصرف انرژی جهت توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استفاده شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید بر این که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، مقرر است طی پنج سال، تعداد ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های کل کشور تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که ۳۰ درصد این تعداد نیز به شهر تهران اختصاص پیدا کند، می‌توانیم امیدوار باشیم ظرف مدت پنج سال، ۵۱۰۰ دستگاه اتوبوس یعنی هر سال بیش از یک‌هزار دستگاه اتوبوس به تهران تحویل داده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز