رونمایی از درب حرم حضرت اباالفضل ( ع)

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۵:۳۹:۳۶
کد خبر: ۲۷۶۳۵۶
رونمایی از درب حرم حضرت اباالفضل ( ع)
درب حرم حضرت اباالفضل ( ع) در مراسمی باشکوه با حضور مسئولان و مقاماتی از ایران و عراق و تولیت حرم حضرت عباس ( ع ) رونمایی شد.
به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا، مسئولین استان مرکزی و مسئولان ستاد ساوه برگزار شد.

زندیه وکیلی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه ساخت این درب از انواع هنرهای ایرانی اسلامی از جمله خاتم کاری، معرق کاری، مینا کاری و طلا کاری بکار رفته، عنوان کرد: این اثر تبلور هنر اسلامی است.

وی ساخت این درب را بعد از ساخت ضریح حضرت ابراهیم (ع) در استان مرکزی که در سال گذشته به پایان رسید را دومین هدیه مردم این مرز و بوم به آستان مقدس اهل بیت (ع) دانست و افزود: در ساخت این درب بیش از ۳ کیلوگرم طلا، ۷۲۰ کیلو مس که عینا از نذورات مردم بوده، استفاده شده است.

حاج علی صفار معاون تولیت حرم مطهر حضرت اباالفضل (ع) نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که از هنرمندان و همت مردم ساوه و زندیه برای ساخت این درب تشکر و قدر دانی کرد.

وی با بیان اینکه از سرزمین کربلا به ایران آمده است گفت: ساخت درب باب الراس از هدایای بی نظیر شیعیان به آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس است.

در ادامه این مراسم که با اجرای شبیه خوانی، مداحی و پخش مستندی از تلاش هنرمندان همراه بود در فضایی معنوی و سرشار از عشق مردم به اهل بیت (ع) از این درب مطهر رو نمایی شد.

درب باب الراس به مدت یک هفته برای بازدید عموم در مصلی امام علی (ع) شهر ساوه به نمایش گذاشته شده است.

 

 
نظر شما